1398/01/21

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه خبر داد:
فروش 1.9 میلیاردی صنایع دستی در نوروز
معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فروش ۱.۹ میلیاردی صنایع دستی در استان طی نوروز ۹۸ خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، پروانه حیدری میزان فروش صنایع دستی در غرفه‌های صنایع دستی و سوغات و سیاه چادرهای استان کرمانشاه راطی نوروز ۹۸ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: در این ایام و در غرفه‌های برپا شده در سطح استان صنایع دستی چون گلیم، گیوه، البسه محلی، سفال، چرم و… در کنار سوغات کدمانشاه و خوراکی‌های بومی و محلی که در سیاه چادرها پخت می‌شد، به مسافران عرضه شده و به فروش می‌رسید.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تعداد غرفه‌های صنایع دستی، سوغات و سیاه چادرهای برپا شده در سطح استان را حدود ۶۰۰ مورد اعلام کرد که شامل ۳۷۵ سیاه چادر و ۲۱۵ غرفه صنایع دستی و سوغات بوده است.

حیدری در خصوص خسارات وارد به نمایشگاه‌های صنایع دستی طی سیل اخیر نیز گفت: طبق برآورد صورت گرفته مجموعاً ۵۵۰ میلیون تومان به نمایشگاه‌ها، سیاه چادرها و غرفه‌های ما در سطح استان وارد شده است که از این میزان ۲۲۰ میلیارد مربوط به غرفه‌ها و سیاه چادرهای نوروزی و ۳۳۰ میلیارد تومان مربوط به غرفه‌های دائم و نمایشگاه‌های ثابت ما در شهرستان‌ها بوده است.

مهر

برچسب ها:

صنایع دستی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما