برند، تعیین کننده هویت یک محصول است

1398/02/15

برند، تعیین کننده هویت یک محصول است
مصرف کنندگان اغلب با اعطائ ویژگی‌های شخصیتی به برندها برای آنها جنبه‌های انسانی قائل می‌شوند و بازاریابان اغلب این ادراک را با جایگاه یا با برند ایجاد یا تقویت می‌کنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، جایگاه یابی موفق شخصیت برند در یک رده محصول نیازمند مدل‌های اندازه‌گیری است که در تفکیک کردن ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فرد یک برند از آن ویژگی‌هایی که وجه مشترک همه نام‌های تجاری در آن رده محصول است باشد.

مصرف کنندگان یک برند را درک می‌کنند با ابعادی که نوعا از شخصیت افراد می‌گیرند و آن را به حوزه برندها تعمیم می‌دهند. اما شخصیت برند با تعمیم ابعاد شخصیت انسانی به حوزه برند تعریف شده است.

یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند یک برند را موفق کند این است که بتواند رابطه بین شخصیت برند تجاری خود را با نوع مصرف کننده کالای آن کمپانی اجین کند. امروزه تجارت نیز یک بعد روانشناسانه دارد و اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار بتواند نوع کالا یا خدماتی که به مصرف کننده نهایی ارائه می‌دهد بر اساس نیاز و علایق آنان ارائه دهد.

یکی از مطلوبیت‌های مشتری در انتخاب یک محصول، برند است. ارزش نشان تجاری یک اسم، عبارت، طرح، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می‌باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می‌باشد و توسط عقل و منطق، حواس و احساسات مشتریان انتخاب و مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

اما در این میان تنها نام و نشان تجاری مطرح نمی‌باشد، می‌بایست رابطه این نام و نشان با شخصیت افرادی که این کالا را استفاده می‌کنند بررسی و همسان باشد، لذا رابطه بین برند و مصرف‌کننده و ابعاد شخصیتی این دو مقوله مهم می‌باشد و اگر کمپانی که عرضه کننده کالای تجاری باشد در انتخاب برند، جایگاه آن در بازار و نوع انتخاب کالا دقت نکند، نمی‌تواند این رابطه را ایجاد کند و در صورتی که رابطه بین برند و مصرف‌کننده بر قرار نباشد این کالا در بازار رقابتی پس زده خواهد شد.

لذا ما باید در انتخاب شخصیت برند با شخصیت صاحب فرایند رابطه عمیق ایجاد کنیم. رابطه در نوع جایگاه ما در بازار بسیار مهم است، لذا این موضوع در برخی مواقع یک نوع استراتژی محسوب شده است و باعت شخصیت و جایگاه یک برند در بازار خواهد شد. حتی در برخی موارد جنبه‌های تشخیص برند ممکن است به دلایل مختلف ترجیحات مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد لذا صداقت هیجان و شایستگی از ویژگی‌های تحقق درون انسان‌هاست و مدام به خواسته‌ها و آرزوهای افراد دلالت دارند.

بنابراین می‌توان چنین استنباط کرد که تشخیص برند توسط مشتریان و برندی که شباهت‌هایی به ویژگی‌های شخصی فرد دارد، هدف نزدیک بودن جنبه‌های روان شناختی ویژگی‌های اساسی افراد است و بر این اساس نشان می‌دهد که بین ویژگی‌های تشخیص یک مصرف‌کننده و شخصیت یک برند رابطه وجود دارد.

برچسب ها:

برند ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما