مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی

1398/02/21

در دانشکده هنر و معماری برگزار شد:
مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی
مراسم گرامی داشت روز جهانی صنایع دستی با حضوراستادان و دانشجویان این رشته در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری برگزار شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، دکتر سید رسول موسوی حاجی، رییس دانشکده هنر و معماری در این مراسم ضمن اشاره به چگونگی پیدایش و پیشینه روز جهانی صنایع دستی، در خصوص اهمیت هنر و هنرمند در حوزه صنایع دستی به ایراد سخنرانی پرداخت. سپس دکتر مصطفی رستمی، مدیر گروه صنایع دستی و پژوهش هنر اهمیت بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و جایگاه فرهنگی بین المللی آن را تشریح کرد.

در ادامه این مراسم، دکتر همایون حاج محمدحسینی سخنران اصلی این مراسم، با اشاره به اهمیت صنایع دستی در زندگی اقتصادی و فرهنگی مردم ایران، شرح مفصلی در خصوص "نقش آموزش عالی کشور در توسعه کیفی صنایع دستی" بیان کرد.

از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه، می‌توان به اجرای موسیقی سنتی توسط دانشجویان کانون موسیقی، تجلیل از مدرسان حق‌التدریس و کارمندان آموزشی گروه صنایع دستی و نیز برگزاری سه کارگاه آموزشی و تخصصی نام برد. همچنین نمایشگاهی از آثار صنایع دستی دانشجویان و دانش آموختگان این رشته در محوطه دانشکده هنر و معماری برپا گردید.

یادآور می شود: از آنجایی که 20 خرداد ماه (10 ژوئن) با عنوان روز جهانی صنایع دستی نام‌گذاری گردیده است و با توجه به تقارن این تاریخ با زمان آزمون‌های پایان ترم تحصیلی دانشجویان و نیز همزمانی با ماه مبارک رمضان، مراسم گرامی‌داشت روز جهانی صنایع دستی با همت انجمن علمی صنایع دستی در تاریخ یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 در دانشکده هنر و معماری برگزار گردید.

آریا

برچسب ها:

صنایع دستی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما