قاچاق؛ بزرگترین چالش بازار لوازم خانگی در کشور است

1398/07/23

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران:
قاچاق؛ بزرگترین چالش بازار لوازم خانگی در کشور است
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: قاچاق یکی از بزرگترین چالش های بازار لوازم خانگی در کشور است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، «حبیب الله انصاری» افزود: ورود قاچاق لوازم خانگی به کشور در حال حاضر بسیار شدید و گسترده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه قاچاق لوازم خانگی به کشور کوله بری نیست بلکه سازمان یافته است، اظهارداشت: ضرورت دارد بصورت همه جانبه با این پدیده مخرب مقابله شود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران معتقد به اینکه کالاهای قاچاقی که ضبط می‌ شود باید برگشت داده یا از بین برود نه اینکه وارد بازار شود.

وی در ادامه افزود: قاچاق لوازم خانگی ضربه زیادی به تولیدکنندگان داخلی می زند از اینرو می طلبد تمامی سازمان های مسئول دست به دست دهند و جلوی ورود سیل قاچاق به داخل کشور را سد کنند.

انصاری اظهارداشت: کالای قاچاق ارزان تر از کالاهایی که به صورت قانونی وارد می شود چون هیچ گونه هزینه ای بابت ورود این اقلام از قبیل مالیات، عوارض گمرکی و غیره پرداخت نمی شود.

وی گفت: اگر جلوی قاچاق گرفته شود به دلیل بالا بودن قیمت کالای خارجی انگیزه بالایی در بازار داخلی برای خرید و فروش کالای ایرانی ایجاد خواهد شد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان این که ظرفیت بالقوه تولید انواع لوازم خانگی در کشور بسیار بالاست، افزود: هیچ نقصی در تولید داخلی وجود ندارد و اگر کاهش کالا در این حوزه مشاهده می شودبه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، افزایش تورم و پائین بودن قدرت خرید مردم است.

وی تصریح کرد: تولیدات داخلی ضمن داشتن کیفیت مطلوب و استانداردهای لازم به دلیل پشتیبانی خوب پس از فروش در درجه بهتری نسبت به کالاهای خارجی قرار دارد.

انصاری اظهارداشت: ضروت ایجاب می کند به منظور حمایت از تولید داخلی، تولیدکنندگان، حفظ اشتغال و بسیاری موارد دیگر به معنای واقعی با پدیده مخرب قاچاق مقابله شود.

وی گفت: تولید کنندگان لوازم خانگی امروز با توجه به تورم موجود و ضعف قدرت خرید مردم حاضرند کالاهای تولید خود را حتی با هزینه سر به سر و حداقل سود بفروشند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ضمن اشاره به اینکه قیمت محصولات تابع هزینه ‌های تمام شده تولید است، افزود: قیمت تمام شده مواد اولیه، هزینه انرژی، دستمزد و سرمایه‌گذاری انجام شده همه و همه در تعیین قیمت کالا تاثیر دارند.

وی در ادامه یادآورشد: بطورکلی تولید کننده با توجه به رشد شدید هزینه ها نمی ‌تواند سود زیادی خارج از کشش بازار برای محصول خود متصور باشد بنابراین مجبور است با حداقل سود و یا معادل هزینه تمام شده محصول را به بازار مصرف عرضه کند.

Hvdh

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما