1397/10/08

بازدید معاون ظریف از یک شرکت فرش
غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به همراه جمعی از مسئولان وزارت خارجه و مسئولان شرکت شهرک های صنعتی استان فارس از شرکت فرش ذوالانواری بازدید کرد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی ، بنابر اعلام فرش ذوالانواری، در این بازدید که به منظور ارزیابی وضعیت مجموعه‌های موفق و صادراتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز انجام شد، فرآیند تهیه و تامین مواد اولیه و تولید فرش دستباف در شرکت فرش ذوالانواری مورد بررسی و بازدید معاون اقتصادی وزیرخارجه قرار گرفت.

غلامرضا انصاری از ارگانیک بودن و دستی‌بودن تمام فرایند فرش دستباف شرکت ذوالانواری استقبال کرد و گفت: محصولات ارگانیک در بازارهای صادراتی مورد توجه فراوان قرار می‌گیرند و ابتکاری که شرکت فرش ذوالانواری در تولید فرش ارگانیک به کار بسته نشان دهنده شناخت مناسب مدیران این مجموعه از مختصات بازارجهانی فرش است.

وی تصریح کرد: این روش تولید که قطعا به پشتوانه شناخت تجربی و کارشناسی به دست آمده، منحصر به‌فرد و قابل تقدیر است و باید الگوی سایر فعالان اقتصادی ایران باشد.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه پیشبرد دیپلماسی اقتصادی و توسعه بازارهای صاداراتی را یکی از اهداف وزارت امور خارجه برشمرد و افزود: حمایت از فعالان اقتصادی که کالای آنها صادرات محور است در دستور کار وزارت خارجه قرار دارد و آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در تولیدکنندگان کشور وجود دارد می‌تواند نقشه راه مسئولان را برای حمایت از کسب‌وکارهای صادرات محور، تکمیل کند.
وی فرش دستباف ایران را یکی از محصولات اقتصادی و فرهنگی با پتانسیل صادرتی بسیار بالا دانست و بیان کرد: فرش دستباف جلوه فرهنگ و هنر ناب ایرانی است و علاوه بر آن، زنجیره ارزش فرش دستباف دارای حلقه‌های متعدد از تولیدکنندگان مواداولیه و بافندگان زحمت‌کش تا تجار و صادرکنندگان است و ارزش افزوده و اشتغالزایی فراوانی در این زنجیره وجود دارد که باید برای حفظ و ارتقای آن تلاش کرد.

شایان ذکر است شرکت فرش ذوالانواری اولین و تنها دارنده نشان بین‌المللی محصول سبز و ارگانیک در سراسر جهان به شمار می‌رود و این شرکت یکی از باسابقه‌ترین و بزرگ‌ترین صادرکنندگان ایران در حوزه فرش، گبه و سایر دستبافته‌ها دارای شعباتی در کشورهای سوییس، آلمان، امریکا، ژاپن و آفریقای جنوبی است.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما