1397/10/09

چالش تامین مواد اولیه لوازم خانگی
رییس ستاد برنامه ریزی و اجرایی صنایع لوازم خانگی گفت: با وجود پدیده تورم هزینه های تولید افزایش پیدا می کند لذا با افزایش قیمت امکان کاهش قدرت خرید مردم وجود دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی ، حبیب الله انصاری، دبیرکل و رییس ستاد برنامه ریزی و اجرایی صنایع لوازم خانگی و عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی، در گفت‌وگو در خصوص ارتباط متقابل بین تولید و تورم در اقتصاد کشور، اظهار کرد: تورم یکی ازپدیده های غیرقابل اجتناب در حوزه اقتصادی همه کشورهاست و رابطه بین تولید و تورم کاملا معکوس است، چراکه افزایش تورم موجب کاهش تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه تورم قدرت خرید و تقاضای بازار را کاهش می دهد ، افزود: تولید و تقاضا نسبت به هم، هم‌پوشانی دارند، اما با وجود پدیده تورم هزینه های تولید افزایش پیدا می کند لذا با افزایش قیمت امکان کاهش قدرت خرید مردم وجود دارد.

رییس ستاد برنامه ریزی و اجرایی صنایع لوازم خانگی گفت: با وجود تورم در کشور باید راهکاری را در پیش بگیریم که تولیدات ما با محوریت بخش خصوصی توان رقابت در بازار را داشته باشند و همچنین ایجاد ارزش افزوده کنند.

انصاری با اشاره به اینکه اولین گام برای توسعه تولید در کشور سرمایه گذاری است، توضیح داد: مهترین مشکل حال حاضر ما اقتصاد دولتی است و تولیدکنندگان بخش خصوصی را دچار مشکل کرده است در این راستا تامین مواد اولیه برای تولید به دشواری صورت می پذیرد.

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی در پایان بیان کرد: کمبود شدید نقدینگی نیز یکی دیگر از معضلات تولیدکنندگان است که برای رفع این مشکل باید کاهش سخت گیری در تضامین و کاهش نرخ بهره تسهیلات دولتی انجام بگیرد.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما