سمسار کیست و سمساری چیست؟

1402/04/02

سمسار کیست و سمساری چیست؟
از گذشته تا به امروز، خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم، امری رایج در میان مردم به حساب می آمده است. با ورود سمساری ها، خرید و فروش اجناس دست دوم سهولت بخشیده شد. مشاغلی که حتی با عنوان خریدار کلی لوازم منزل نیز شهرت دارند.
هر چه لوازم و وسایل نو و آکبند گران تر شد، افراد بیش تر به استفاده از کالاها و اجناس کار کرده و دست دو روی آوردند. چرا که این نوع از اقلام، با داشتن قیمتی پایین تر و مقرون به صرفه، شرایط و ویژگی های همان کالا های نو را دارند.

شیوه فعالیت سمساری ها نیز تفاوت بسیاری زیادی با دیگر صنف ها دارد. برای این که به خوبی با این صنف آشنا شوید و بتوانید کالاها و لوازم دست دوم خود را به فروش برسانید و از این راه کسب درآمد داشته باشید، تا پایان مطلب همراه ما باشید.

خریدار کلی لوازم منزل به چه کسی گفته می شود؟

سمساری ها، پس از دریافت مجوز های لازم و شروع به فعالیت، می توانند زمینه کاری خود را تعیین نمایند. سمساری خرید کلی لوازم منزل و یا سمساری خرید نقره، از حوزه هایی به شمار می آیند که سمساری ها می توانند در آن فعالیت داشته باشند.

در مجموع می توان گفت سمساری در زمینه خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم فعالیت دارد. اما می تواند صرفا اقلام و کالا های مشخصی را خرید و فروش نماید و به صورت تخصصی در یک زمینه فعالیت داشته باشد.

برای مثل، خریدار کلی لوازم منزل، هر آن چیزی که در خانه مورد استفاده قرار می دهید را از شما خریداری خواهد کرد. البته لازم است بدانید که فروش آن ها به سمساری خریدار کلی لوازم منزل، منوط به قابل استفاده بودن آن ها است. چرا که لوازم و وسایلی که مستعمل و غیر قابل استفاده مجدد باشند، خریداری نشده و باید دور انداخته شوند.

در صورتی که لوازم، قابل استفاده و سالم باشد، حتی اگر ظاهر خط و خش داری داشته باشند، مانند یخچال فریزر و یا لوازم برقی آشپزخانه، شک نکنید که پس از قیمت گذاری بر اساس ارزش واقعی آن، توسط خریدار کلی لوازم منزل، از شما خریداری خواهد شد.

سمساری خریدار نقره چگونه فعالیت می کند؟

سمساری خریدار نقره، هم چون سمساری خریدار کل لوازم خانه، در حوزه ای مشخص شده فعالیت می کند که این حوزه خرید و فروش ظروف نقره و محصولاتی از جنس نقره است.

بسیاری از افراد برای تکمیل کردن کلکلسیون نقره خود، به این سمساری ها مراجعه می کنند و ظروف و کالا های مورد نیاز خود را خریداری می کنند. البته افرادی که تصمیم دارند ظروف نقره خود را به فروش برسانند و از این راه کسب درآمد کنند نیز با سمساری خریدار نقره تماس می گیرند.


این سمساری کارشناس خود را که به شما، خریدار نقره، معرفی شده است را اعزام نموده و پس از بررسی های لازم و در نظر گرفتن عواملی هم چون قیمت روز نقره، وزن نقره، سنگ های قیمتی کار شده در ساخت محصولات از جنس نقره و... آن را منصفانه قیمت گذاری کرده و سپس از شما خریداری می کند.

سمساری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همان طور که پیش تر اشاره شد، سمساری ها، در زمینه خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم فعالیت می کنند. این واحد های صنفی، می توانند به اختیار خود صرفا در یک زمینه فعالیت داشته باشند و صرفا خرید و فروش کالا ها و اجناس دست دوم مشخصی را انجام دهند.

سسمساری خریدار نقره، از آن جایی که در زمینه خرید نقره که یک فلز گران بها و قیمتی به حساب می آید، فعالیت می کند، باید حتما پس از توافقات نهایی با فروشنده و قیمت گذاری بر اساس ارزش واقعی نقره ها، هزینه آن ها را در همان لحظه پرداخت نماید.

نوسانات قیمت نقره در هر روز و هر لحظه و عدم پرداخت هزینه نقره های خریداری شده، می تواند فروشنده را متضرر کند. البته خریدار باید توانایی قیمت گذاری منصفانه را بر اساس تجربه و معیار های قیمت گذاری حائز اهمیت نقره، داشته باشد.

نباید با نادیده گرفتن ویژگی ها و مزایای ظروف نقره و یا سایر محصولات نقره، آن ها را کم ارزش جلوه داده و قیمتی کم تر از ارزش واقعی آن ها تعیین کرد.

سمساری خریدار کلی لوازم خانگی نیز باید بتواند به درستی تمامی لوازم و اثاثیه را کارشناسی کند. این سمساری نیز فردی را به عنوان کارشناس لوازم خانگی به محل اعزام می کند تا با بررسی و مشاهده اثاثیه و لوازم خانه، قیمت گذاری آن ها را انجام دهد.

زمینه فعالیت سمساری خریدار کلیه لوازم خانگی، کمی دشوار تر از دیگر زمینه های فعالیت این صنف است چرا که باید به طور کامل و تخصصی با تمامی لوازم و وسایل خانه آشنا باشد و همان طور که اجاق گاز را بررسی نموده و قیمت گذاری می کند، ظروف چینی را نیز مشاهده نماید و بر اساس ارزش واقعی هر کدام، قیمت گذاری را انجام دهد.

البته لازم است بدانید که این سمساری ها نیز باید پس از توافقات نهایی با فروشنده، هزینه اثاثیه خریداری شده را پرداخت نمایند و نباید منتظر فروش آن ها به دیگری برای پرداخت هزینه توافق شده به فروشنده باشند.

با کدام سمساری تماس بگیریم؟

ابتدا مشخص کنید که تصمیم دارید چه نوع کالا و یا لوازمی را به فروش برسانید. تصمیم دارید اثاثیه خاک گرفته انباری را به سمساری بدهید و در ازای آن ها پول دریافت کنید یا آیینه و شمعدان نقره خود را برای فروش به سمساری آماده کرده اید؟

پس از مشخص نمودن کالا و اثاثیه ای که تصمیم به فروش آن را دارید، باید با سمساری ای تماس بگیرید که در همان زمینه فعالیت داشته باشد. چرا که سمسار یا کارشناس لوازم دست دوم، ممکن است صرفا در بررسی قیمت گذاری برخی از لوازم و وسایل دست دو مهارت داشته باشد.

پس از آن، باید با شیوه پرداخت هزینه و شیوه قیمت گذاری سمساری آشنایی پیدا کنید. سمساری، پیش از این که کالا یا وسیله خریداری شده را از منزل خارج کند، باید هزینه آن را به شما کامل پرداخت نماید. در غیر این صورت، ضرر و زیان مالی متوجه شما خواهد شد.

سمساری زرتشت، از جمله سمساری های فعال به عنوان خریدار نقره و خریدار کلی لوازم منزل است که با اعزام کارشناس و قیمت گذاری منصفانه و کاملا بر اساس ارزش واقعی هر وسیله و لوازم، آن ها را از شما خریدار نموده و در لحظه تمام مبلغ توافق شده را پرداخت خواهد کرد مطمئن باشید پس از تماس با این سمساری علاوه بر متضرر نشدن، سود خوبی نیز خواهید کرد!

خبرآنلاین
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما