ورودی لوازم خانگی قاچاق به بازار کاهش یافت؟

1402/08/22

ورودی لوازم خانگی قاچاق به بازار کاهش یافت؟
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: ورودی کالای قاچاق به بازار نیز کمی کاهش داشته، اما به صورت کلی به نظر می‌رسد میزان ورود آن به کشور بدون تغییر بوده است.
اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: متاسفانه لوازم‌خانگی که از مبادی غیر قانونی وارد می‌شود فاقد خدمات پس از فروش هستند.

او افزود: اگر این خلأ در بازار لوازم خانگی که به صورت قاچاق پر می‌شود را بتوان با واردات هدفمند و قانونی پر کرد، هم نیاز بازار تامین می‌شود و هم مصرف کننده راضی است.

اسلامیان در خصوص واردات و صادرات لوازم خانگی ادامه داد: در حال حاضر واردات نداریم، ولی صادرات لوازم خانگی در چندین محصول در حال انجام است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال ۹۷ واردات لوازم خانگی ممنوع شد، بخشی از این خلا موجود را محصولات و کالا‌های لوازم خانگی ایرانی پر کردند.

او با اشاره به اهمیت خدمات پس از فروش قدرتمند در کالای لوازم خانگی بیان کرد: اگر کالای ایرانی خوب و با کیفیت تولید کنیم، اما خدمات پس از فروش مناسب نداشته باشیم پاسخگوی نیاز مصرف کننده نخواهد بود و کالای تولید شده بعد از مدت کوتاهی بدون مشتری خواهد شد؛ بنابراین خدمات پس از فروش به اندازه تولید ارزشمند است.

اسلامیان گفت: ورودی کالای قاچاق به بازار نیز کمی کاهش داشته، اما به صورت کلی به نظر می‌رسد میزان ورود آن به کشور بدون تغییر بوده است.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما