قیمت انواع پکیج در بازار

1402/10/04

چگونه متوجه شویم که پکیج رسوب گرفته است؟
قیمت انواع پکیج در بازار
پکیج دیواری را می توان یکی از بهترین انواع سیستم های گرمایشی دانست که علاوه بر گرم کردن ساختمان به گرم کردن آب مصرفی نیز می پردازد.
در این مطلب به آموزش نحوه رسوب زدایی پکیج دیواری و رادیاتورها برای تمامی برندها به طور کامل پرداخته شده است.

کارایی و عملکرد پکیج دیواری بسیار عالی بوده و در صورت استفاده درست از آن به ندرت خرابی و مشکلی برای آن به وجود می آید.

سختی آب که در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار است به مرور زمان سبب رسوب گرفتن لوله ها و قطعات پکیج می شود که برای عملکرد درست دستگاه نیاز است تا رسوب زدایی انجام شود.

برای رسوب زدایی بهتر است یک تعمیرکار متخصص در این کار کمک بگیرید تا مشکلات دیگری در حین رسوب زدایی برای پکیج به وجود نیاید.

دلایل رسوب زدایی پکیج

پیش از آن که به آموزش نحوه رسوب زدایی پکیج ها بپردازیم نیاز است تا در ابتدا بدانیم که به چه علت پکیج ها دچار رسوب می گردند و این رسوب چه اختلالی در دستگاه ایجاد می نماید.

به علت املاح مختلفی که در آب های لوله کشی وجود دارد و این املاح مایل به ته نشینی می باشند، عناصری مانند کلسیم و منیزیم با مواد فلزی موجود در لوله های پکیج وارد واکنش شده و به رسوب تبدیل می شوند.

ایجاد این رسوبات باعث انسداد مسیرها شده و آب به راحتی در لوله های پکیج جریان نمی یابد و موجب وارد شدن فشار به پکیج و کاهش فشار آب و یا خاموش شدن دستگاه می گردد.

این اتفاق در انواع پکیج ها در برندهای مختلف بسیار رایج بوده و نیاز است تا زمان های را به رسوب زدایی پکیج اختصاص داد.

چگونه متوجه شویم که پکیج رسوب گرفته است؟

در صورتی که پکیج دچار رسوب شود توسط نشانه های مختلفی می توان از این مشکل آگاه شد و به برطرف نمودن این رسوبات پرداخت.

یکی از علائم بارز در پکیج که نشان از گرفتن رسوب می باشد کاهش فشار آب گرم در شیرهای خروجی می باشد. همچنین نوساناتی دمایی که در آب گرم پکیج وجود دارد می تواند ناشی از رسوب گرفتن پکیج باشد.

از دیگر نشانه های رسوب پکیج افزایش فشار پکیج، سر و صدای پکیج، طولانی شدن زمان گرم شده آب و افت بازده حرارتی رادیاتورها می باشد. علاوه بر آن در صورتی که پکیج شما ارور ۷۰ را بدهد نشانه رسوب گرفتن دستگاه می باشد.

در صورتی که هر یک از این علائم را در پکیج مشاهده نمودید بهتر است به یک تعمیرکار جهت رسوب زدایی مراجعه نمایید.

روش سنتی رسوب زدایی پکیج در تمامی برندها با استفاده از مواد جرم گیر

برای رسوب زدایی توسط این روش نیاز است تا در گام اول پکیج را از برق جدا نموده و اقدام به باز کردن کاور پکیج نمایید. پس از آن باید آب پکیج تخلیه گردد که برای این کار در ابتدا باید شیر ورودی آب سرد به پکیج را بسته و شیر پرکن دستگاه را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. با باز کردن شیر آب گرم دستشویی و یا نقطه ای که در پایین ترین قسمت ساختمان قرار دارد، آب موجود در پکیج تخلیه می گردد.

پس از این که آب پکیج تخلیه شد نیاز است تا پیچ های مبدل ثانویه که به بلوک ها وصل است را از پکیج جدا کنید. در ادامه برای رسوب زدایی مبدل ثانویه از اسید یا جوهر نمک صنعتی استفاده نمایید.

برای این کار می توان مبدل ها را پس از حرارت دادن با استفاده از ضربات چکش رسوب زدایی نمود. البته در این روش نیاز به دقت و توجه بالایی می باشد تا در حین ضربه زدن با چکش رزوه پیچ دچار آسیب نشود.

رسوب زدایی به بازدهی بیشتر و راندمان بالاتر دستگاه کمک کرده و می توان با صرف مقدار کمتری هزینه از هزینه های بیشتر که در اثر جرم زیاد در پکیج به وجود می آیند جلوگیری نمود. با استفاده از جرم گیری پکیج ظاهر ان نیز زیباتر شده و لوله های پکیج عاری از هرگونه جرم و رسوب می گردند.

با استفاده از روش های مختلفی می توان به رسوب زدایی و جرم گیری پکیج اقدام نمود که در ادامه به تعدادی از این روش ها اشاره شده است.

اقتصاد آنلاین
عکس های مرتبط