فروش قابلمه ایرانی به جای آلمانی!

1402/10/11

فروش قابلمه ایرانی به جای آلمانی!
در سطح فضای مجازی که حجم زیادی از کالاهای لوازم خانگی در آن به فروش می‌رسد هیچ گونه نظارتی وجود ندارد و به راحتی کلاهبرداری‌های متعددی از جمله گران فروشی، فروش کالاهای تقلبی و حتی فاقد استاندارد انجام می‌شود.
چند ماهی است که با رکود بازار خرید و فروش لوازم خانگی، فضا برای فروش کالاها در قالب طرح‌های مختلف برای جذب مشتری رونق پیدا کرده و برخی از شرکت‌ها و فروشنده‌ها با اعلام طرح‌های جذاب در تلاش برای فروش کالاهای موجود در انبار خود هستند.

اما جالب تر اینجاست در سطح فضای مجازی که حجم زیادی از کالاهای لوازم خانگی در آن به فروش می‌رسد هیچ گونه نظارتی وجود ندارد و به راحتی کلاهبرداری‌های متعددی از جمله گران فروشی ، فروش کالاهای تقلبی و حتی فاقد استاندارد انجام می‌شود و در نهایت مصرف کننده نمی داند برای احقاق حقوق خود باید به کجا مراجعه کند.

به عنوان یکی از شرکت ها تحت عنوان پاتراشاپ "برند وارمی" با مشتریان مختلف تماس گرفته و مدعی می شود شما برنده یک سرویس قابلمه 20 پارچه چدنی آلمانی شده‌اید که قیمت آن 18 میلیون است اما شما می توانید با پرداخت 9 میلیون تومان صاحب این کالا شوید.

البته شرکت به این موضوع بسنده نمی‌کند و برای جذب مشتری صحبت از ارائه یک جاروبرقی و یک همزن برقی از محصولات خود به همراه یک کارت هدیه خرید 60 میلیونی می‌کند که همین امر باعث می شود مخاطب برای پرداخت 9 میلیون تومان ترغیب شده و گرفتار این کلاهبرداری شود.

بعد از ثبت این سفارش توسط مشتری با گذشت چند روز محصولات به درب منزل می رسد و وقتی مشتری می بیند خبری از سرویس قابلمه آلمانی نیست اعتراض می‌کند که فرد ارسال کننده از طرف شرکت می‌گوید ما تحریم هستیم و نمی توانیم وارد کنیم. ولی مواد این قابلمه وارداتی است و زیر این قابلمه‌ها مارک آلمان خورده است. اما خبری از مارک آلمانی هم نبوده و مشتری بابت کالایی که حدود 3 میلیون تومان هم قیمت ندارد، 10 میلیون تومان پرداخت کرده است.

در این شرایط وقتی مشتری قصد مرجوع کردن کالا را دارد شرکت دیگر پاسخی نداده و هیچ مسئولیتی نسبت به فروش خود نمی پذیرد. این نمونه ای از کلاهبردای شرکت ها در سطح فضای مجازی است که متأسفانه هیچ مرجعی هم خود را متولی جلوگیری از این تخلفات و رسیدگی به شکایت مردم نمی داند و این باعث شده تا مشتریانی که گرفتار این موضوع شده‌اند سرگردان در پی احقاق حقوق خود از یک سازمان به سازمان دیگر باشند شاید بتوانند پول از دست رفته خود را بر گردانند.

تسنیم