مدارک و شرایط دریافت وام کالا در سال ۱۴۰۲

1402/10/23

مدارک و شرایط دریافت وام کالا در سال ۱۴۰۲
وام خرید کالا یکی ‌از انواع تسهیلاتی است که بانک‌ها برای تأمین بودجه خرید لوازم‌خانگی ضروری به مشتریان پیشنهاد می‌کنند.
اگر برای خرید یا تعویض لوازم خانه مانند لوازم گران‌قیمت آشپزخانه یا مبل و تلویزیون به بودجه بیشتری نیاز دارید، دریافت وام خرید کالا یک گزینه خوب و قابل تامل است. اگر کمی درباره این تسهیلات تحقیق کنید، حتما به عباراتی مانند وام خرید کالا با سود ۴درصد یا وام خرید کالا بدون ضامن بر‌می‌خورید. اما وام لوازم خانگی با چه شرایطی به متقاضیان داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر حتما این مطلب را در سایت «رده» بخوانید.

تسهیلات خرید کالا چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام خرید کالا وامی است که تعدادی از بانک‌های کشور برای تهیه لوازم‌خانگی پرداخت می‌کنند. این وام برای خرید کالاهای ایرانی در نظر گرفته شده است. اگر برای خرید لوازم‌خانگی به بودجه بیشتری نیاز دارید می‌توانید روی این وام به‌عنوان یک راه‌حل کم‌دردسر حساب کنید. این وام در بیشتر بانک‌ها با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. شما برای وام لوازم‌خانگی به ضمانت‌هایی مانند گواهی کسر از حقوق نیاز دارید که بهتر است قبل از هر اقدامی به آن بیاندیشید. بانک مبلغ این وام را یا در قالب کارت اعتباری یا در ازای ارائه فاکتور معتبر به شما پرداخت خواهد کرد.

شما با کارت اعتباری این وام، فقط می‌توانید خرید انجام دهید و نمی‌توانید از این کارت برداشت نقدی کنید. اگر بانک وام کالا را در ازای ارائه فاکتور به شما پرداخت می‌کند در نظر داشته باشید این فاکتورها باید از فروشنده‌های مورد اعتماد بانک صادر شده باشند. بانک‌ها فروشگاه‌هایی را برای این امر معتبر می‌دانند که در لیست فروشگاه‌های معتبر در سایت وزارت صمت موجود باشند

سامانه ثبت نام وام خرید کالا

یکی از سوال‌هایی که بیشتر متقاضیان تسهیلات برای خرید لوازم خانگی دنبالش می‌گردند، گرفتن وام لوازم خانگی با بهترین شرایط ممکن است. برای همین هم دنبال وام خرید کالا با سود ۴ درصد یا وام خرید کالا بدون ضامن می‌گردند.کافی است عبارت سامانه ثبت نام وام خرید کالا را در اینترنت جست‌وجو کنید تا با تعداد زیادی سامانه و سایت مختلف مواجه شوید که سامانه‌های مختلفی را به شما معرفی می‌کنند. بیشتر این سامانه‌ها در واقع شما را به سایت‌های خرید اقساطی کالا می‌رسانند. سایت‌هایی که اعتبار خرید لوازم خانگی یا کالا به شما می‌دهند، اما سودشان معمولا بیشتر از تسهیلات بانکی است. اما برای دریافت وام خرید کالا چطور طرح‌های بانکی را مقایسه کنیم. کافی است جدولی که داخل همین صفحه گذاشته‌ایم را بخوانید. هم مبلغ وام بانک‌های مختلف را می‌توانید ببینید، هم درصد سود وام خرید کالا و هم تعداد اقساطی که باید پرداخت کنید.

بانک‌های زیادی وام خرید لوازم خانگی یا کالای ایرانی به مشتریان خود پرداخت می‌کنند. انواع طرح‌های تسهیلاتی مخصوص خرید کالا را که در شبکه بانکی وجود دارد، می‌توانید در جدول رده بخوانید. برای دریافت وام خرید کالا می‌توانید از ۸ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. همین جا هم خیال‌تان را راحت کنیم. از وام خرید کالا بدون ضامن در هیچ بانکی خبری نیست. برای گرفتن این وام یا باید ضامن رسمی به بانک معرفی کنید، یا سپرده‌ای در همان بانک بگذارید و آن را برای دریافت وام خرید کالا مسدود کنید. پس مثلا شرایط وام کالا ۵۰ میلیونی یا داشتن مسدودی سپرده در آن بانک است، یا معرفی ضامن رسمی.

کدام بانک‌ها وام خرید لوازم خانگی ارائه می‌دهند؟

بانک‌های ملی، آینده (ترنج کارت)، انصار (طرح حاتم)، شهر و صادرات از پرمراجعه‌ترین بانک‌هایی هستند که وام خرید لوازم خانگی ایرانی (همان وام خرید کالا) را ارائه می‌دهند. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، با توجه به استقبال اندک مردم، مبالغ پایین این وام (همانند وام خرید کالای ۸، ۱۰ و… میلیون تومانی) دیگر ارائه نمی‌شود یا به عبارت دیگر، این مبلغ‌های پایین تحت عنوان «رفع احتیاجات ضروری» و به صورت نقدی به دست مشتریان می‌رسد و وام خرید کالا با کارت غیرنقدی به مخاطبان تحویل داده می‌شود. فهرست بانک‌هایی که وام خرید کالا را ارائه می‌دهند بالاتر مشاهده می‌کنید. امکان مقایسه هم برای شما فراهم شده و کلیک کردن هر وام، از آخرین تغییرات هر بانک باخبر خواهید شد.

مدارک و شرایط دریافت وام کالا در سال ۱۴۰۲

این روزها بانک‌های زیادی وام خرید کالا به متقاضیان پرداخت می‌کنند که متقاضی با بررسی شرایط این بانک‌ها می‌تواند متناسب با نیاز خود مناسب‌ترین بانک را انتخاب کند.

وام خرید کالا برای کالای تولید داخل و کاملاً نو در نظر گرفته شده است.

اغلب بانک‌ها مبلغ وام را در ازای ارائه پیش‌فاکتور و در وجه فروشندگان معتبر پرداخت می‌کنند.

برخی بانک مبلغ وام را به‌صورت کارت اعتباری به مشتری پرداخت می‌کنند. وام‌گیرنده امکان برداشت نقدی از این کارت را نخواهد داشت.

در بیشتر بانک‌ها برای وام خرید لوازم‌خانگی سود ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بانک‌ها گواهی کسر از حقوق را به‌عنوان ضمانت در نظر گرفته‌اند. تعداد ضامن‌ها به مبلغ وام بستگی دارد.

مدارک دریافت وام کالا در هر بانک متفاوت است. اما این مدارک بدیهی را حتما همراه داشته باشید:

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و ضامن یا ضامن‌ها

اصل و کپی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق ضامن یا ضامن‌ها

مدارک شغلی درخواست‌کننده وام خرید کالا

اندیشه قرن
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما