رشد ۲۵ درصدی صنعت لوازم‌خانگی

1402/10/30

رشد ۲۵ درصدی صنعت لوازم‌خانگی
رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع لوازم خانگی در سومین همایش تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی گفت: در حال حاضر شاهد رشد ۲۵ درصدی صنعت لوازم‌خانگی هستیم.
علیرضا محمدی، رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع لوازم خانگی در سومین همایش تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی گفت: این صنعت از سال ۱۳۹۸، از تولید هشت میلیون قطعه به ۱۷ میلیون قطعه در سال رسیده است.

او افزود: اکنون شاهد رشد ۲۵ درصدی در این صنعت هستیم.

رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با بیان این که رشد تولید قطعات از لحاظ کمی و کیفی در این صنعت نشانگر تلاش همه صنعتگران است، ادامه داد: اکنون این صنعت در حال رشد است و سرمایه گذاری در آن منجر به افزایش تولیدات خواهد شد.

محمدی دانیالی، با اشاره به موضوع صادرات لوازم خانگی نیز، گفت: صنعتگران مشکلاتی از جمله قیمت گذاری دستوری، کمبود نقدینگی، تامین ارز و صادرات دارند که نیازمند رسیدگی و پیگیری هستند.

برای دریافت تسهیلات و خدمات نیازمند همکاری بانک مرکزی هستیم موضوع دیگری بود که دانیالی به آن پرداخت و افزود: متاسفانه تولید ناخالص ملی در حال کاهش است. به طوری که طبق آمارها از ۶۴۴میلیارد دلار در ۲۰۱۲، تولید ناخالص ملی به ۳۶۶میلیارد دلار در ۲۰۲۲ رسیده است.

رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنایع لوازم خانگی تاکید داشت: صنعت لوازم خانگی از ۸میلیون دستگاه در سال ۱۳۹۷ به تولید ۱۷ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۲ رسیده است که غالبا به همت و تلاش کلیه بزرگان این صنعت در کلیه بخش ها رقم خورده است.

او همچنین با بیان اینکه برای سومین سال متوالی مراسم تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی توسط انجمن صنایع لوازم خانگی برگزار می شود، گفت: در حالی که قدرت خرید مردم در دهه ۹۰ حدود ۳۴ درصد کاهش یافته است صنعتگران این بخش با مشکلاتی همچون رکود در بازار مشکل تامین منابع از بانک ها، تامین ارز از سیستم بانک ها درگیر هستند.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما