انحصار در بازار لوازم خانگی واقعی است؟

1402/11/15

انحصار در بازار لوازم خانگی واقعی است؟
بنابر اعلام معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت هنوز انحصاری در ارائه محصولات لوازم خانگی توسط فروشگاه‌های بزرگ در کشور اثبات نشده است و شورای رقابت و شورای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد.
علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار در استان سمنان درباره برخی گلایه‌هایی که از فروشگاه‌های بزرگ ارائه‌کننده لوازم خانگی در کشور در روزهای اخیر در رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: وزارت صمت نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بازار در شرایط رقابتی و خارج از انحصار به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در وزارت صمت همواره مدنظر قرار دارد، این است که شرایط عادلانه در ارائه و توزیع لوازم خانگی و تبلیغات آن در رسانه‌ها و بخش‌های دیگر مدنظر قرار گیرد و این امر به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با فعالیت فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی که در رسانه‌ها گفته می‌شود، سبب انحصار در بازار و تضعیف کسب و کارهای خرد شده‌اند، گفت: هنوز انحصاری در زمینه ارائه لوازم خانگی توسط فروشگاه‌های بزرگ اثبات نشده است و شورای رقابت و شورای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد.

شاه‌میرزایی تصریح کرد: وزارت صمت به‌طور جدی حمایت از کسب و کارهای خرد را دنبال می‌کند و تلاش دارد تا شرایط عادلانه‌ای در فروش همه محصولات ازجمله لوازم خانگی در کشور برقرار شود.

فارس
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما