سرمایه گذاری پاکشوما در صنعت مس

1402/11/30

سرمایه گذاری پاکشوما در صنعت مس
شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما در فاز جدید توسعه خود، در راستای یکپارچه‌سازی تکنولوژی‌های زیرساخت لوازم خانگی اقدام به سرمایه‌گذاری در صنعت مس در خصوص تولید لوله‌های مسی و اتصالات مربوطه نموده است.
این سرمایه‌گذاری در فاز 4 کارخانه پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد قم در زمینی بالغ بر 100 هزار مترمربع و فضای تولید 70 هزار مترمربعی می باشد که از سال 1401 شروع شده است و در حال حاضر در مراحل آماده‌سازی زیرساخت و نصب تجهیزات و کوره‌های القایی ذوب می‌باشد. افتتاح و بهره‌برداری از این خط تولید جدید در سال 1403 خواهد بود.

مس به دلیل کاربرد در هر دو حوزه صنایع زیرساختی (صنایع تأمین‌کننده بستر برای تولید صنعتی) و صنایع مدرن(صنایع تولیدی مدرن) بیش از صد سال است به عنوان یک پیش‌نیاز کلیدی برای صنایع دنیا مطرح بوده است. اصلی‌ترین حوزه‌های کاربرد این عنصر، صنایع الکتریکی، صنعت ساختمان و زیرساخت‌های آب، صنایع تولیدکننده ماشین‌آلات صنعتی و صنایع آلیاژی است.

یکی از اصلی‌ترین شاخه‌های مصنوعات مسی، لوله‌های مسی می‌باشند که کاربردهای زیادی در صنعت دارند و در انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی و حتی منازل قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از لوله‌های مسی در سیستم‌های تهویه مطبوع مثل انواع کولرهای‌گازی، سیستم‌ها و مبدل‌های حرارتی و برودتی و صنایع تاسیساتی، انواع یخچال‌ها و سردخانه‌ها، انواع آبسرد کن و آبگرمکن، صنایع خودروسازی مثل خودروهای برقی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مثل سیستم‌های سوخت‌رسانی، انواع مبدل‌های پالایشگاه و تجهیزات پزشکی و الکتریکی نیز استفاده می‌شود.

شرکت پاکشوما به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی، از مصرف کنندگان اصلی لوله‌های مسی در محصولات برودتی شامل یخچال و کولرگازی در برندهای زیر مجموعه خود می‌باشد، لذا با سرمایه‌گذاری در این صنعت رو به پیشرفت در جهان علاوه بر تمرکز بر روی یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های تولید لوازم خانگی، نگاهی نیز به بازارهای جهانی دارد.

در حال حاضر کشور چین بزرگترین صادر کننده لوله‌های مسی در جهان می‌باشد و کشور ما ایران نیز با دارا بودن منابع غنی مس می‌تواند با سرمایه‌گذاری‌های مناسب تبدیل به یک کشور مطرح در تولید و صادرات لوله‌های مسی در عرصه جهانی باشد. شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما با سرمایه‌گذاری بزرگی که در این صنعت انجام داده است خواهد توانست سالانه بیش از 20 هزار تن لوله‌های مسی و اتصالات تولید نماید که بالاترین ظرفیت تولید در میان تولیدکنندگان این صنعت در ایران می‌باشد.

محصولات تولیدی شرکت پاکشوما در فاز اولیه شامل لوله‌های مسی شاخه‌ای، لوله مسی کلاف، لوله مسی کویل (LWC)، لوله مسی مویی و اتصالات مسی مربوط به هر دسته می‌باشد.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما