تحول لوازم خانگی با هوش مصنوعی

1402/12/05

تحول لوازم خانگی با هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر و دگرگونی صنایع و تولیدات آنها در جهان است، این اتفاقی است که در حوزه تولید لوازم‌خانگی نیز آغاز شده و هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت لوازم‌خانگی جهان است.
با کمک هوش مصنوعی، حالا شرکت‌ها به سرعت وسایلی را با هوش مصنوعی عرضه می‌کنند و گزینه‌های هوشمند، کارآمد و شخصی‌سازی شده را ارائه می‌کنند. این تاثیر در تمام بخش‌ها از لوازم‌خانگی اصلی مانند یخچال‌ها گرفته تا لوازم‌خانگی کوچک‌تر مانند قهوه‌سازها، آبمیوه‌گیری و مخلوط‌کن، دستیارهای صوتی و... را شامل می‌شود.

به گزارش فوربس، با استفاده از لوازم‌خانگی مجهز به هوش مصنوعی، مشتریان می‌توانند انتظار عملکرد بهتری از این کالاها داشته باشند. انتظار می‌رود یخچال‌ها، ماشین‌های لباس‌شویی، دوربین‌های امنیتی و اجاق‌های پخت و پز هزینه‌های عملیاتی را برای مصرف‌کننده کاهش دهند، عادات کاربران را یاد بگیرند و از سایر داده‌های متنی برای ارائه عملکردهای شخصی‌سازی شده استفاده کنند.

این جهش‌های عظیم ناشی از پیشرفت در قدرت پردازش، ذخیره‌سازی، حافظه و تکنیک‌های یادگیری ماشینی و عمیق محصولات ‌های‌تک است. هوش مصنوعی همچنین حالا به کمک در اتوماسیون لوازم‌خانگی و ارائه تنظیمات شخصی‌سازی شده کاربران می‌پردازد. به عنوان مثال، یک جاروبرقی هوشمند می‌تواند به‌طور خودکار بر اساس برنامه شما شروع به کار کند.

فرض کنید معمولا آشپزخانه خود را بعد از شام تمیز می‌کنید، جاروبرقی می‌تواند هر شب بعد از شام شروع به کار کند. همچنین می‌تواند تمیز کردن خود را طوری تنظیم کند که معمولا شما مورد استفاده قرار می‌دادید و به این ترتیب کارهای شما را تقلید کند. بر این اساس و با فراگیر شدن استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در لوازم‌خانگی، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در اروپا و آمریکا، به استفاده از لوازم‌خانگی غیر‌هوشمند خاتمه دهند و به این ترتیب انقلاب بزرگی توسط این تکنولوژی‌های برتر ایجاد شود.

دنیای اقتصاد