بازار داغ بازسازی ظروف پخت‌وپز

1402/12/07

بازار داغ بازسازی ظروف پخت‌وپز
در سایه رکود عجیب در بازار ظروف آشپزخانه؛ شغلی جنبی رونق چشمگیری را تجربه کرده است . این روزها کمتر خیابان و محله‌ای است که نمایندگی بازسازی ظروف تفلون و چدن در آن برپا نشده باشد.
فعالان بازار معتقدند افزایش شدید قیمت قابلمه و سایر ظروف پخت و پز رکود عجیبی را به جان این بازار انداخته است. تصدی یک فروشگاه زنجیره‌ای در بخش لوازم خانگی در خصوص وضعیت فروش ظروف پخت و پز گفت: اغلب کسانی که قصد ازدواج و خرید جهیزیه دارند، این روزها سرویس قابلمه می‌خرند و کمتر کسی با این قیمت‌ها حاضر است نسبت به خرید یک سرویس کامل اقدام کند.

او بخش مهمی از فروش خود را تک‌فروشی اعلام کرد و گفت: افراد در اغلب اوقات یک قابلمه یا ظرف مورد نیازشان را می‌خرند و بازار این کالا راکد است. این نکته را فروشندگان سطح شهر نیز تاکید کرده‌اند.

یک فروشنده در شرق تهران گفت: قیمت یک قابلمه کوچک سه تا چهارنفره از حدود 500 هزار تومان شروع می‌شود و طبیعی است که افراد ترجیح بدهند از ظروف کنونی خود استفاده کنند.

نگاهی به انبوه اگهی‌های فضای مجازی نشان می‌دهد همپای راه‌اندازی دفاتر و مغازه‌هایی برای جمع‌آوری ظرف مستعمل و تعمیر آن در فضای مجازی نیز شمار آگهی‌دهندگان بالا رفته است. مبنای قیمت به صورت سانتیمتری محاسبه می‌شود و بهای بازسازی هر سانتی‌متر ظرف تفلون و چدن از هشت تا 10 هزار تومان آغاز می‌شود.

چرخی در فضای مجازی نشان می‌دهد در شهرستان‌ها نیز این شغل رونق دارد . در عین حال در جنوب تهران نیز این شغل به شغلی پرمخاطب بدل شده است.

به نظر می‌رسد تداوم تورم بالای چهل درصد شرایطی جدید را برای اقتصاد خانوارها در ایران رقم زده است. بازسازی ظروف تفلون و تعمیر و نگهداری لوازمی که پیش از این تعمیرشان باب نبود، از این جمله هستند.

اقتصاد آزاد

برچسب ها:

بازسازی ظروف