رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی در ۱۰ ماهه امسال

1402/12/09

رشد ۱۲ درصدی تولید لوازم خانگی در ۱۰ ماهه امسال
محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: در تمامی دستگاه های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت اهداف تولید محور شکل گرفته است.
وی افزود: در همین راستا در معاونت امور صنایع هم گام برداشته ایم و برای رفع نیازهای کشور گام برداشته ایم تا در حوزه نیاز خانوار کمبودی نداشته باشیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنایع عمومی افزود: لحظه ای در حافظه تاریخی مردم وجود دارد كه در گذشته با كمبود برخی كالاهایی كه مربوط به معاونت صنایع عمومی بود مانند لوازم خانگی مواجه بودیم. ، مواد شوینده، پوشک و… دیدار ایشان با رئیس جمهور سابق، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که چنین کاستی هایی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی یادآور شد: در ایام دولت سیزدهم مشکلی در تامین کالا نداشتیم و مردم شاهد تنوع محصولات در کنار رقابت در عرضه کالا هستند. فروش اعتباری نیز با تسهیلات ویژه به اقشار مختلف انجام می شود. از این نظر، ما نه تنها با کمبود کالا مواجه هستیم. بلکه به صورت اقساطی با فراوانی کالا و عرضه آن انجام می شود.

برادران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از وزرای دولت قبل در ابتدای دولت سیزدهم توییتی منتشر کرد با این عنوان که دولت قصد دارد عرضه لوازم خانگی مانند خودرو را به قید قرعه بفروشد. در آن زمان پاسخی به این موضوع ندادیم اما امروز می توان گفت نه تنها قرعه کشی برگزار نشد، بلکه کمبود کالاهای مربوط به دولت قبل را در این دولت جبران کردیم.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه، بازسازی خطوط جدید و هر کاری که می توانستیم انجام دهیم، بود. در نمایشگاهی که ماه گذشته برگزار شد، ۷۱ نوع محصول جدید و دانش بنیان را معرفی کردیم که هر کدام از این محصولات با ویژگی‌های خود برای کاهش مصرف انرژی، افزایش عمق تولید داخلی و کاهش مبادلات ارزی مورد استفاده قرار گرفتند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین گفت: در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش تولید را در حوزه تولید لوازم خانگی تجربه کردیم. روند رو به رشد تولید با هماهنگی تمامی استان ها، جامعه کسب و کار و ۱۸ نقشه راه که در صنایع مختلف تعریف شده است، به صورت مستمر انجام شده است. علاوه بر این، برای تکمیل سبد محصولات ملی، بر روی برخی از صنایع جدید مانند نوشت افزار، لوازم ورزشی و بسته بندی که پیش از این چندان مورد توجه قرار نمی گرفت، تمرکز می کنیم.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما