نخستین تولیدکننده ظرفشویی در ایران

1402/12/20

نخستین تولیدکننده ظرفشویی در ایران
اقدامات پاکشوما در سال‌های گذشته نه تنها مورد توجه فعالین این صنعت در داخل کشور قرار گرفته بلکه واکنش‌های بین‌المللی نیز به همراه داشته است.
اولین ماشین ظرفشویی در جهان توسط شخصی به نام ژوزفین کاکرن اختراع شد اما سال 1399 به نوعی سال تولد ظرفشویی در ایران است.
پاکشوما با راه اندازی اولین خط تولید ظرفشویی در ایران زمینه را برای خودکفایی این محصول فراهم ساخت.

از ژوزفین تا داستین!

خودکفایی در تولید لوازم خانگی بعد از خروج شرکت های خارجی و ممنوعیت واردات لوازم خانگی به مهمترین رویکرد تولیدکنندگان ایرانی تبدیل شد و تولید اولین ماشین ظرفشویی در سال 1399 توسط گروه صنعتی پاکشوما ثمره این استراتژی است.

این گروه با تکیه بر دانش مهندسان فنی و تجربه همکاری با برندهای مطرح دنیا، موفق شد تا اولین ماشین ظرفشویی خود را با عنوان سری ژوزفین روانه بازار کند.

پاکشوما با اختصاص بودجه شش میلیون و پانصدهزار دلاری اولین ماشین ظرفشویی ایرانی را تولید و به بازار عرضه کرد اما در حال حاضر چندین مدل را در سبد کالای خود قرار داده و به دنبال توسعه تکنولوژی های ماشین ظرفشویی های خود است. از قابلیت های مدل های ساخت این شرکت می‌توان به کم سر و صدا بودن دستگاه، مصرف پایین انرژی، تنوع در برنامه شستشو و … اشاره کرد.

باید اضافه کرد که پاکشوما در سال های گذشته بیش تر بر روی بخش تحقیق و توسعه متمرکز شده و در همین راستا، نخستین جاروبرقی بدون کیسه (مخزن‌دار) ایرانی را در اوایل امسال رونمایی کرد. جدیدترین مدل جاروبرقی پاکشوما از نوع بدون کیسه یا مخزن‌دار است که با نام داستین شناخته می‌شود و از تکنولوژی های روز دنیا مانند سایکلون یا همان چرخش گردبادی بهره می برد.

اقدامات پاکشوما در سال های گذشته نه تنها مورد توجه فعالین این صنعت در داخل کشور قرار گرفته بلکه واکنش های بین المللی نیز به همراه داشته است. روزنامه وال استریت ژورنال در تاریخ 6 دی ماه 1399 مقاله ای در خصوص تحول صنعتی لوازم خانگی ایران از جمله برند پاکشوما منتشر کرد که در ادامه نیز روزنامه آساهی ژاپن طی یک گزارش اختصاصی در تاریخ 24 مهر 1400 به تحول صنعتی لوازم خانگی پاکشوما در ایران پرداخت.

پاکشوما یکی از تولیدکنندگان با سابقه لوازم خانگی در بازار است که کار خود را از سال 1354 آغاز و در سال 1376، اولین ماشین لباسشویی اتوماتیک خود را روانه بازار کرد. اما در حال حاضر سبد کالایی متنوع از انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ (یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولرگازی و جاروبرقی) را به بازار عرضه می کند و در واقع یکی از بازیگران اصلی صنعت لوازم خانگی به شمار می رود.

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما