1397/10/29

تخت ها و تشک های بادی کم جا
اگر فقط کمی از روزمرگی‌های موجود در دنیای امروزی فاصله گرفته و به صورت دقیق‌تر نگاهی به دست آوردهای بشری در طی چند دهه اخیر بیاندازیم، به وضوح قابل مشاهده است که زندگی امروزه ما پر از رویاهایی است که روزی در فکر انسانی دیگر پرورده شده و کم کم شکلی واقعی و ملموس به خود گرفته است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، اکنون وسایلی در دسترس ما هستند که نه تنها امکان ساخت آن‌ها تا همین سال‌های اخیر وجود نداشت، بلکه امکان خلق آن‌ها در آینده‌ای نزدیک نیز بسیار بلند پروازانه و نشدنی است. برای درک بهتر این مطلب می‌توانیم به یکی از این وسایل یعنی تخت خواب بادی اشاره ای داشته باشیم. چه کسی فکرش را می‌کرد که تخت خوابی ساخته شود که بتوان آن را در یک جعبه کوچک و در فضایی بسیار محدود جا داد؟ شرکت‌هایی نظیر اینتکس سال‌ها است به تولید انواع محصولات بادی مشغول هستند و با هزینه‌های زیادی که هر ساله در بخش تحقیقاتی خود سرمایه گذاری می‌کنند، روز به روز بر کیفیت محصولات خود افزوده و امیدوارند تا بتوانند با تولید محصولاتی جدید و کاربردی، به بخش بزرگتری از مشتریان در سر تا سر جهان خدمات خود را ارائه دهند.

زندگی امروزی فارغ از معایب و سختی‌هایی که با خود برای بشر نوین به همراه داشته است، ترکیبی از عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین پیشرفت‌هایی است که بشر توانسته است در چند دهه اخیر به دست آورده و شکل زندگی خود را به کلی دگرگون سازد. یکی از این پیشرفت‌ها که با ترکیب علوم مختلف حاصل شده، تولید انواع محصولات بادی می‌باشد. این محصولات به لطف علم شیمی نوین و با بهره‌گیری از موادی به نام پی وی سی نرم و یا وینیل تولید شده‌اند که علاوه بر استفاده تفریحی، احتمالا یک یا چند نیاز اساسی را نیز برآورده می‌سازند. چه کسی فکرش را می‌کرد که یک روز وسیله‌ای را از یک جعبه کوچک خارج کرده و با یک پمپ باد بتوانید آن را آماده استفاده کنید. استفاده از این تکنولوژی تا همین چند دهه گذشته بیشتر به داستان‌های هزار و یک شب و اسطوره‌های قدیمی می‌ماند و در ذهن مثبت‌ترین افراد نیز چنین پدیده‌ای فرصت خود نمایی پیدا نمی‌کرد.

تشک بادی


تشک بادی یک نفره کمپینگ اینتکس



تشک بادی وسیله ای بسیار کاربردی است که در موقعیت‌های متفاوتی می‌شود از آن استفاده کرد. یکی از موارد استفاده از این تشک‌ها برای آفتاب گرفتن و استراحت کردن روی آب می‌باشد. قابلیت شناور ماندن این نوع از تشک‌ها به شما امکان آن را می‌دهد تا روی آب شناور مانده و از اوقات خود لذت ببرید. تشک بادی را می‌توان در خارج از آب نیز به کار برد. در واقع موارد استفاده متعددی برای این محصول وجود دارد. مثلا در سفرهای کمپینگ که به دل طبیعت می‌روید می‌توانید این محصول را با خود برده و در دل طبیعت کمی راحت‌تر باشید. این تشک‌ها ارتفاع کمی از زمین دارند و می‌توانند احساس کلی بهتری را در حین استراحت در سفر برای شما ایجاد کنند. همچنین نمونه‌ای از تشک بادی برای خودروها ساخته شده که از آن می‌توانید در صندلی عقب خودروی شخصی خود استفاده کنید. این نوع تشک‌ها برای سفرهای جاده‌ای طولانی مدت مناسب هستند و به شما امکان آن را می‌دهند تا در قسمت‌هایی از مسیر خود قادر به استراحت در خودرو باشید. علاوه بر سفرهای کمپینگ و جاده‌ای از این محصولات می‌توان در منزل نیز بهره گرفت. نمونه‌هایی که برای منزل کاربرد دارد اصولا کمی بزرگتر و سنگین‌تر هستند، اما در نمونه‌های مسافرتی سعی بر آن بوده است تا حد ممکن از وزن آن کاسته شده و سبک‌تر شود.

تخت خواب بادی


تخت بادی دو نفره ریلکس



شباهت تخت با تشک بادی بسیار زیاد است. این دو محصول اما کارکردهای متفاوتی دارند. تخت خواب بادی علاوه بر داشتن ارتفاعی بلندتر، بدنه بزرگتر و وزن بیشتر، به عنوان محصولی برای استفاده در محیط‌های سر بسته مناسب می‌باشد که به برق دسترسی دارند. البته یک تشک را می‌توانید بدون برق و با کمک یک پمپ باد دستی نیز راه اندازی کنید. همچنین ساختار داخلی تخت اصولا منسجم تر بوده و قابلیت تحمل وزن بیشتری را نیز دارا می‌باشد. این محصول از کاربردی‌ترین وسایلی به شمار می‌رود که در منزل و به عنوان تخت خواب مهمان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. به این ترتیب زمانی که مهمان داشتید فقط کافی است تا تخت خواب بادی را از گوشه ای از کمد خود بیرون آورده به برق متصل نموده و در کمتر از ۱۰ دقیقه محل خواب مناسبی برای آنان ایجاد کنید. از دیگر مزایای این محصول قیمت پایین‌تر آن نسبت به مدل‌های تختخواب و تشک سنتی می‌باشد. به طوریکه تنها با پرداخت کسری از هزینه یک تخت و تشک خوشخواب صاحب مدل بادی آن خواهید شد. یک برتری بزرگ دیگر این نوع تخت نسبت به نمونه سنتی آن تصمیم گیری و انتخاب میزان نرمی و سفتی تخت می باشد. به این ترتیب با کمتر باد زدن آن تختی نرم تر و با باد بیشتر یک تخت صاف و سفت‌تر خواهید داشت. همانند تشک، تخت بادی نیز با ساختار های مختلفی ساخته می‌شود که از آخرین مدل‌های آن می‌توان به ساختار خوشخواب با تکنولوژی الیاف ابریشمی نام برد. از این محصول حتی به عنوان یک تخت خواب دائمی برای خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما