رکود 30 درصدی در صنعت لوازم خانگی استان اصفهان

1399/02/10

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان خبر داد:
رکود 30 درصدی در صنعت لوازم خانگی استان اصفهان
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان از رکود ۳۰ درصدی در صنعت لوازم خانگی استان اصفهان به دلیل کمبود شدید مواد اولیه در واحدهای تولیدی خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علیرضا قندی نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان اظهارداشت: صنعت لوازم خانگی استان اصفهان دومین صنعت مهم در کشور است و در حال حاضر به دلیل کمبود شدید مواد اولیه در واحد‌های تولیدی استان شاهد افزایش ۳۰ درصدی رکود در این صنعت مهم هستیم.

او افزود: متاسفانه کمبود و گرانی مواد اولیه در واحد‌های تولیدی صنعت لوازم خانگی استان باعث شده تا این مشکل تاثیر بسیاری در افزایش ۲۰ درصدی نرخ اقلام لوازم خانگی در بازار داشته باشد.

نائب رئیس اتحادیه صنعت لوازم خانگی استان اصفهان تاکید کرد: از انجایی که شاهد شیوع ویروس خطر ناک کرونا در سطح جامعه هستیم در حال حاضر هیچ گونه تجارت و واردات کالایی از سوی کشور‌های خارجی به داخل بازار استان انجام نمی‌گیرد و می‌توان این مشکل را اصلی‌ترین علت کمبود مواد اولیه در این صنعت دانست و در حقیقت سرچشمه‌ی این مشکلات ناشی از ویروس کرونا است.

قندی گفت: از انجایی که استان اصفهان قطب صنعت لوازم خانگی در کشور شناخته می‌شود در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر موانع و مشکلات این صنعت را از سر راه برداریم. پیش بینی می‌شود بتوانیم در سال جدید با اجرایی طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی درست شاهد کاهش رکود و تورم در این صنعت مهم باشیم.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان اضافه کرد: در مورد افزایش یافتن قیمت اقلام لوازم خانگی در بازار باید اشاره داشت که مهم‌ترین دلیل این افزایش روند صعودی ارز در بازار است.می توان با ایجاد نظارت دقیق مانع از ایجاد خسارات ناشی از بازار ارز به داخل صنعت لوازم خانگی استان اصفهان شد.

او ادامه داد: از انجایی که مهم‌ترین اقلام مواد اولیه صنعت لوازم خانگی استان الومینیوم است به همین خاطر با جلساتی که با مسئولان اجرایی استان برگزار شد در نهایت مقرر گردید تا ظرفیت‌های لازم برای توسعه واحد‌های ورقه الومینیوم استان فراهم گردد تا بتوانیم شاهد سود دهی این کار در صنعت لوازم خانگی استان هم باشیم.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۵ شرکت بزرگ تولید لوازم خانگی وجود دارد که امید می‌رود تا با حمایت‌های لازم از سوی مسئولان دولتی بتوانیم گام‌های موثری در حوزه توسعه و گسترش واحد‌های تولیدی در سال جدید برداریم.

قندی یادآور شد: همچنین حدود بیش از هزار نفر در واحد‌های تولیدی صنعت لوازم خانگی استان اصفهان مشغول کار هستند که متاسفانه شیوع ویروس کرونا و خسارات آن باعث شده تا شاهد بیکاری ده‌ها نفر از واحد‌های تولیدی صنعت لوازم خانگی به خاطر رکود این صنعت باشیم.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال جاری بتوانیم با طرح اجرایی بومی سازی ۸۰ درصد از قطعات مهم و کمیاب این صنعت زمینه کاهش رکود را فراهم کنیم.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا بتوانیم بسیاری از روابط تجاری خود با برخی کشور‌ها از جمله عراق را حفظ کنیم و آن را در سال جدید گسترش دهیم.

بوبینا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،صنعت ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما