هزینه تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402

1402/06/26

هزینه تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402
اگرچه اکثر ما ترجیه می دهیم بعد از خراب شدن وسیله مان آن را با یک مدل جدیدتر و بهتر عوض کنیم اما هزینه های سرسام آور، قیمت بالای برندهای خارجی و ... در بیشتر موارد چاره ای جز تعمیر لوازم خانگی برایمان باقی نمی گذارد!
بنابراین در این آشفته بازار اقتصادی اینکه وسیله خرابمان را به دست چه کسی و با چه قیمتی تعمیر کنیم اهمیت زیادی دارد.

در واقع قیمت، فاکتور مهمی است که باعث می‌شود کاربر بین خرید وسیله نو و تعمیر وسیله خراب خود دست به انتخاب بزند، به همین علت قصد داریم تا هزینه تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402 را بررسی کنیم.

هزینه تعمیرات لوازم خانگی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای تعمیر یک وسیله خانگی نمی‌توان نرخ ثابتی را تعیین کرد چرا که قیمت تعمیرات لوازم خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد که تمامی آن‌ها روی نرخ نهایی تعمیر یا تعویض یک قطعه تأثیر می‌گذارد.

این عوامل شامل موارد زیر هستند.‌

نوع وسیله

لوازم خانگی طیف وسیعی دارد بنابراین ابتدا باید بدانیم که کدام یک از این لوازم خراب شده‌است، مسلما قیمت تعمیرات قطعات یخچال با کولر و ...فرق می‌کند.

نوع قطعه خراب شده

تمامی دستگاه‌ها دارای مجموعه‌ای از قطعات ریز و درشت هستند که بدون آن‌ها وسیله مورد نظر کار نخواهد کرد حال در این سیستم بعضی قطعات نقش حیاتی‌تری دارند، بنابراین خراب شدن آن‌ها منجر به هزینه‌ای بیشتر خواهد شد، به‌طور مثال در یک تلویزیون هوشمند هزینه تعمیر بک‌لایت بسیار بیشتر از هزینه تعمیر خازن خروجی پاور است.

شدت خرابی

میزان و حجم خرابی دیگر عامل تأثیرگذار بر نرخ تعمیرات لوازم خانگی است.

گاهی اوقات پیش می‌آید که خرابی دستگاه شما به خاطر موارد ساده‌ای مانند عدم اتصال درست سیم‌ها است که در این حالت خودتان می‌توانید دست به آچار شده و مشکل را رفع کنید اما در برخی موارد هم مشکل حادتر از این حرف‌ها است و حتما باید از تخصص و تجربه تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید پس آگاهی از این موضوع که شدت خرابی دستگاه شما به چه میزان است کمک می‌کند تا به قیمت دقیق‌تری برسید.

تعمیر یا تعویض قطعه

این همان دو راهی‌ای است که اول مقاله به آن اشاره کردیم!

در واقع دانستن بهای تعمیر یک قطعه باعث می‌شود تا شما انتخاب معقولانه‌تری نسبت به حادثه رخ داده داشته‌ باشید.

در برخی از موارد تعمیر یک قطعه مثل یک مسکن عمل کرده و پس از مدتی دوباره مشکل قبل ایجاد می‌شود بنابراین در این موارد توصیه تعمیرکار، تعویض قطعه است پس تعمیر یا تعویض قطعه باعث تغییر در نرخ تعمیرات لوازم خانگی می‌شود.

اصل یا غیر اصل بودن قطعه

در صورتیکه تعمیرکار به این نتیجه رسید که تعویض قطعه معیوب دستگاه‌تان به صرفه‌تر از تعمیر آن است به شما خواهد گفت که آیا قصد دارید قطعه معیوب را با مدل اورجینال آن تعویض کنید یا با مدل‌های فیک و غیر اورجینال؟

پاسخ شما به این پرسش تأثیر به سزایی در قیمت تعمیر خواهد داشت.

بدیهی است که قطعات اورجینال در بیشتر موارد از قیمت بالاتر، دوام بیشتر و ضمانت اصالت کالا برخوردار هستند اما قطعات فیک و غیر اورجینال معمولا از کیفیت و خدمات پس از فروش چندانی برخوردار نیستند، بنابراین قیمت پائین‌تری هم دارند.

کیفیت و تجربه تعمیرکار

تجربه، تخصص و مهارت تعمیرکار، دیگر عامل مهمی است که می‌تواند هزینه‌های تعمیرات لوازم خانگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در مورد اهمیت انتخاب یک سرویس‌کار ماهر همین قدر بگوئیم که در صورت سپردن وسیله خود به تکنسین غیر متخصص (به بهانه پرداخت هزینه‌ای کمتر)، نه‌تنها مشکل دستگاه‌تان رفع نمی‌شود بلکه ممکن است در اثر عدم تجربه کافی این فرد، آسیب‌های جدی‌تری به وسیله شما وارد شده و هزینه‌های بیشتری را روی دست‌تان بگذارد بنابراین این مسئله که برای رفع عیوب و اختلالات وسیله خانگی خود به چه کسی مراجعه می‌کنید بسیار مهم است.

مجموعه کاردون و گلدیران از جمله معتبرترین نمایندگی‌های تعمیرات انواع برندهای ایرانی و خارجی لوازم خانگی است که با اتکا به دانش تعمیرکاران عضو و مجهز بودن آن‌ها به پیشرفته‌ترین ابزارهای تعمیراتی می‌تواند بهترین کمک و مشاور شما جهت رفع انواع و اقسام مشکلات دستگاه‌های خانگی‌تان باشد.

با از مزایای تعمیر دستگاه در محل، ضمانت اصالت کالای تعویض‌شده، گارانتی 6 ماهه قطعات، گارانتی 3 ماهه خدمات، تخصص و تبحر تعمیرکارانی متعهد و ماهر بهره‌مند خواهید شد.

اگر اکنون با مشکل خرابی یکی از لوازم خانگی‌تان روبه‌رو شده‌اید همین حالا از هر جای ایران عزیز که هستید با شماره تلفن 1604 تماس بگیرید تا مشاورین این مجموعه راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنند.

بازه قیمت تعمیرات لوازم خانگی در سال 1402

همانطور که اشاره کردیم تعیین نرخ نهایی تعمیرات لوازم خانگی نیاز به بررسی تخصصی سرویس‌کار ماهر دارد اما ما با علم به این موضوع که در شرایط کنونی به هر حال «قیمت» یکی از دغدغه‌های اغلب مردم است در ادامه مقاله به هزینه حدودی بعضی از مهم‌ترین لوازم خانگی اشاره خواهیم کرد.

از آنجایی یکی از مهم‌ترین خرابی‌ها مربوط به ماشین لباسشویی است و فضای اینترنت پر از افزاد غیر متخصص و مدعی است پیشنهادی می‌شود قبل از انتخاب خوب تحقیق کنید.

نوع دستگاه تعمیری قیمت حدودی تعمیرات انواع لوازم خانگی در سال 1402 تعمیر ماشین لباسشویی از 170.000 تا 2.800.000 تومان تعمیر ماشین ظرفشویی از 150.000 تا 2.000.000 تومان تعمیر یخچال و فریزر از 150.000 تا 3.500.000 تومان تعمیر تلویزیون از 150.000 تا 4.500.000 تومان تعمیر هود از 80.000 تا 1.500.000 تومان تعمیر جاروبرقی از 80.000 تا 2.500.000 تومان تعمیر کولر گازی از 200.000 تا 2.500.000 تومان

در قسمت‌های قبل اشاره کردیم که برای دریافت قیمت نهایی تعمیر لوازم خانگی حتما باید از یک سرویس‌کار ماهر کمک بگیرید چرا که این هزینه ممکن است بسته به شدت خرابی و نوع تعمیر مورد نیاز کمتر یا بیشتر از آنچه ما در جدول بالا درمورد تعمیرات انواع یخچال فریزر و تلویزیون، لباسشویی و ... عرضه کردیم بشود.

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما