1397/12/19

رونق اقتصادی در پرتو توسعه صنایع دستی
صنایع دستی شهرستان قلعه گنج ، هنر فراموش شده ای بود که با اجرای طرح ملی آبادانی و پیشرفت در این شهرستان بار دیگر احیا شد و اکنون به یکی از محورهای رونق اقتصادی در این شهرستان تبدیل شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، آقای حیدروند مجری طرح ملی آبادانی و پیشرفت قلعه گنج گفت یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی برای مردم قلعه گنج ، وابسته بودن اقتصاد این منطقه به کشاورزی است که بعد از بروز خشکسالی باعث شد درآمد مردم به شدت کاهش پیدا کند. وی افزود فقر مهارتی در بین مردم بومی منطقه، امکان یافتن درآمدهای جایگزین را برای آنها کاهش داده بود و لذا در طرح ابادانی این شهرستان که با همت بنیاد مستضغفان اجرایی شد ، موضوع مهارت افزایی مردم منطقه در دستور کار قرار گرفت.

آقای جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان کرمان هم گفت از سال 1393 تاکنون ، 3428 نفر در قلعه گنج آموزشهای مهارتی یاد گرفته و مشغول به کار شده اند. وی افزود 900 نفر از این عده در رشته های مرتبط با صنایع دستی آموزش دیده و مشغول تولید مصنوعات دستی هستند.

بگفته اقای حیدروند مجری طرح ملی آبادانی و پیشرفت قلعه گنج؛ علاوه بر انکه به مردم ، مهارت تولید مصنوعات دستی آموزش داده میشود تسهیلاتی تا سقف 20 میلیون تومان هم برای خرید مواد اولیه و تجهیز کارگاه اعطا و برای فروش محصولاتشان هم به آنها کمک میشود.

آریا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما