1397/12/27

صادرات 6 میلیون دلاری صنایع دستی زنجان
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام گفت: در ده ماهه اول سال‌جاری بیش از ۱۵ هزار گردشگر خارجی و داخلی در استان اقامت داشته‌ و بیش از 6 میلیون دلار صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 9 بنای مهم تاریخی و 60 اشیاء تاریخی در استان ایلام مرمت و ساماندهی شده است.

وی افزود: ۱۴۱ مکان گردشگری شامل هتل، مهمانپذیر، خانه مسافر، سفره خانه سنتی، مجتمع، دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان راه اندازی شده که در راستای خدمات دهی به مسافران 9 پروانه دیگر در این راستا صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام اذعان داشت: در ده ماهه اول سال‌جاری بیش از ۱۵ هزار گردشگر خارجی و داخلی در استان اقامت داشته‌ و بیش از 6 میلیون دلار صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از مرز بین‌المللی مهران وارد استان شده که از این تعداد بیش از 200 هزار نفر در هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان اقامت داشته‌اند.

وی ادامه داد: در سال‌جاری 45 خانه بوم گردی با اختصاص 440 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی با اشتغالزایی 110 نفر با ظرفیت نفر به کف خواب 1300 به بهره‌برداری رسیده است.

شنبه زاده تعداد پروژه‌های نیمه تمام میراث استان را 80 مورد دانست و گفت: برآورد کل حجم سرمایه‌گذاری این پروژه ها 900 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: 21 اقامتگاه در سطح استان با ظرفیت بیش از 510 نفر فعال هستند.

وی افزود: از سال ۱۳۷۰ تا کنون هزار و ۶۰۰ آثار باستانی در استان ایلام شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از ثبت ۶ اثر واقع در بخش چوار شهرستان ایلام در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

وی، این آثار را محوطه پا قلعه ۱ با قدمت اشکانی و قرون اولیه اسلامی، محوطه دارتوت ۱ با قدمت اشکانی -ساسانی، محوطه دارتوت ۲ مربوط به عصر مفرغ، محوطه قبله ۱ مربوط به عصر مفرغ، محوطه گدار خوش ۱ مربوط عصر مس سنگی مفرغ اشکانی، محوطه گنجوان ۱ با قدمت ساسانی و قرون اولیه اسلامی عنوان کرد.

شنبه‌زاده تصریح کرد: در شش ماهه اول سال‌جاری و براساس آمار دریافتی از گمرک استان بیش از 6 میلیون دلار صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، 33 دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری در استان ایلام فعال هستند.

رجانیوز

برچسب ها:

صنایع دستی ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما