آخرین وضعیت واردات لوازم خانگی از زبان وزیر صنعت

1403/01/29

آخرین وضعیت واردات لوازم خانگی از زبان وزیر صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر قانون واردات کالا را ممنوع نکرده باشد، ممنوعیت جدید ایجاد نمی‌کنیم و با تعرفه گذاری از ساخت داخل حمایت می‌کنیم.
عباس علی آبادی، وزیر صمت در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری درباره برنامه این وزارتخانه برای واردات لوازم خانگی در سال جاری، اظهار کرد: کشور در حوزه لوازم خانگی خوداتکا و خودکفا است. مشکل اصلی کشور در حوزه لوازم خانگی نبود بازار است و در تلاش هستیم بازارهای صادراتی را به روی تولیدکنندگان باز کنیم. به همین دلیل نمایشگاهی هم در اردیبهشت ماه ترتیب داده شده تا بتوانیم برای محصولات داخلی بازاریابی کنیم.

وی افزود: همچنین در سازمان توسعه تجارت به دنبال این هستیم که با استفاده از معاهدات بین‌المللی تجارت را به نفع صادرات آسان کنیم.

علی آبادی در پاسخ به اینکه پیش‌تر بحث‌هایی درباره واردات لوازم خانگی مطرح شده بود، گفت: ما واردات هیچ کالایی را ممنوع نمی‌کنیم. اما اگر قانون واردات کالایی را ممنوع کرده باشد، طبق قانون عمل می‌کنیم. اما اگر قانون واردات کالا را ممنوع نکرده باشد، ممنوعیت جدید ایجاد نمی‌کنیم و با تعرفه گذاری از ساخت داخل حمایت می‌کنیم. در مجموع در حال حاضر با واردات کالایی که قانون اجازه داده باشد، مخالفتی نداریم. سیاست شخص خود من این است که باید مسیر تولید هموار و مسیر وارداتی که کالای مشابه داخل دارد ناهموار باشد. چراکه هدف حمایت از صنعت و اشتغال داخلی است، اما به طور کلی تابع قانون هستیم.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما