نگاهی به تکنولوژی های طراحی شده برای تلویزیون های 2019 سامسونگ

1398/02/16

نگاهی به تکنولوژی های طراحی شده برای تلویزیون های 2019 سامسونگ
سامسونگ، تلویزیون های کیولد و ال سی دی خود را با استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات توسعه داده است. سامسونگ در سال 2019 از تلویزیون های جدیدی مانند The Frame و Serif و مدل جدید 8K به همراه تلویزیون های ال سی دی 4K با قابلیت های جدید رونمایی کرد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، این غول کره ای اعلام کرده که همکاری جدیدی را با اپل شروع کرده است. تلویزیون های microLED سامسونگ، تکنولوژی کاملا جدیدی را وارد دنیای نمایشگرها کرده اند.

همچنین سامسونگ در سال جاری از تلویزیون های 4K پیشرفته ای ماند Q90R، Q85R، Q70R و Q60R با اندازه های متنوعی از 43 تا 82 اینچی رونمایی کرده است.

همچنین مدل جدید 8K سامسونگ در اروپا Q950R نام دارد. تلویزیون های 8K در اندازه هایی بالاتر از 98 اینچی نیز در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

در مورد میان رده ها نیز باید بگوییم که سامسونگ از سری RU تلویزیون هایی با رزولوشن 4K و جدیدترین پلتفرم تایزن رونمایی کرده که امکان دسترسی به اپلیکیشن هایی مانند آمازون، HBO، نتفلیکس و یوتیوپ را فراهم می کند.

در حال حاضر نسخه 5 تایزن نیز منتشر شده اما مدل های سال های قبل به جدیدترین نرم افزار، بروزرسانی نمی شوند و سامسونگ اعلام کرده که برنامه ای برای آپدیت تایزن در مدل های 2019 ندارد.

پلتفرم تایزن که در تلویزیون های سامسونگ به کار میرود هر ساله به ویژگی های جدیدی دست می یابد و امسال نیز سامسونگ، پشتیبانی از طریق کنترل صدا و دستگاههای خارجی مانند گوگل اسیستنت و الکسای آمازون را به آنها اضافه کرده است.

همچنین در این دسته از تلویزیون های سامسونگ، بیکسبی در در داخل دستگاه، تعبیه شده است. سامسونگ در سال جاری، حالت جدید Ambient را معرفی کرده که در زمان عدم استفاده از تلویزیون نیز تصاویر تزئینی را نمایش میدهد.

از طرفی تلویزیون های Q950R، Q90R و Q85R نیز از باکس خارجی One Connect بهره مند می شوند که برای اتصالات ورودی و خروجی مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر همه این مدل های ذکر شده، سامسونگ از تلویزیون های جدید The Frame 2019 و Serif 2019 نیز رونمایی کرد که به پنل های ارتقا یافته LCD و آخرین نسخه تایزن مجهزند.

از نظر کیفیت تصویر نیز سامسونگ، پنل LCD جدیدی را توسعه داده که زوایای جدید آن به مقدار قابل ملاحظه ای ارتقا پیدا کرده اند. از طرفی سامسونگ از فرمت های HDR10 به همراه HLG و HDR10+ نیز پشتیبانی کرده که به عنوان جایگزینی برای Dolby Vision توسعه پیدا کرده اند.

سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون در دنیا به آرامی وارد فاز HDMI 2.1 می شود اما در ابتدا این اقدام را تنها برای تلویزیون های 8K انجام میدهد.

از طرفی تلویزیون های مدل 2019 Q سامسونگ از پردازنده کوانتوم نیز برخوردار خواهند شد که از هوش مصنوعی بهره برده است. پیش بینی می شود که سامسونگ در سال جاری از مدل های ارزان قیمت تری نیز رونمایی کند.

برچسب ها:

تلویزیون ،سامسونگ 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما