50 درصد مبل سازان تهران نیمه فعال هستند

1398/02/30

50 درصد مبل سازان تهران نیمه فعال هستند
رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان گفت: حدود ۱۶ هزار واحد صنفی درودگری و مبل‌سازی در تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد نیمه فعال هستند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، عبدالحسین عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان اظهار کرد: حدود ۱۶ هزار واحد صنفی درودگری و مبل‌سازی در تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۵۰ درصد نیمه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال افزایش قیمتی در صنف مبلمان نداشتیم، تصریح کرد: صنف مبلمان هم مانند سایر صنوف، از رکود رنج می‌برد و هم اکنون خریداری برای آن در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان گفت: بخش زیادی از تولیدکنندگان با مشکل کاهش نقدینگی روبه‌رو هستند.

عباسی با تأکید بر اینکه بازار مبلمان صنف پراشتغالزایی است، افزود: متأسفانه این صنف همانند زنجیر است و اگر یکی از ساختار‌های آن دچار مشکل شود بقیه اجزای آن تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان یادآوری کرد: این صنف زمانی می‌تواند درجهت تحقق شعار رونق تولید گام بردارد که زیرساخت‌های این صنف فراهم شود و این امر مستلزم حمایت دولت و مسئولان ذیربط است.

عباسی تأکید کرد: زمانی که بازار مبلمان در کشور توسعه یابد، می‌تواند در رقابت با دیگر کشور‌ها گام بردارد.

وی اظهار کرد: طی سالیان گذشته خرید میز، صندلی و غیره در زمره نیاز‌های ضروری پایان سال خانوار‌ها به شمار می‌رفت، اما باتوجه به شرایط فعلی، این رویه تا حدی تغییر کرده و به نوعی خیلی از خانوار‌ها درصدد نوکردن وسایل منزل خود نیستند و به تدریج مبلمان از سبد خانوار حذف شده است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

مبلمان ،درودگری ،تولید