ماشین‌های ظرفشویی تولید داخل یک دهم نیاز بازار هم ‏نیست

1398/04/13

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران؛
ماشین‌های ظرفشویی تولید داخل یک دهم نیاز بازار هم ‏نیست
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه تولید ماشین‌های ظرفشویی در داخل یک دهم نیاز بازار هم ‏نیست، گفت: به همین دلیل بعد از ممنوعیت واردات، قیمت ماشین‌های ظرفشویی ٥ برابر شد.‏ ما طی نامه‌ای به وزارت صنعت اعلام کرده‌ایم که ظرفشویی را از ممنوعیت واردات معاف کرده و با توجه به شرایط ‏بحرانی منابع آب کشور اجازه واردات این کالای خانگی را بدهند. ‏
به گزارش دنیای لوازم خانگی، میری اظهار داشت: اما برعکس ماشین‌های ظرفشویی محصولاتی همچون اجاق گاز، کولر آبی و بخاری شرایط خوبی دارند.

رئیس اتحادیه ‏لوازم خانگی تشریح کرد: نه ‌تنها میزان تولید این محصولات به اندازه نیاز کشور بوده، بلکه کیفیت آن هم قابل رقابت با محصولات خارجی ‏است و همه ساله صادرات قابل توجهی به کشورهای همسایه و حتی اروپایی داریم.

میری بیان داشت:‏ پیش از گرانی‌ها و چند برابر شدن قیمت‌ها، فروش واحدهای صنفی حتی به ١٠ قلم در روز هم می‌رسید، اما حالا در بهترین ‏شرایط مغازه‌دارها یک یا دو قلم جنس می‌فروشند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه این روزها دیگر کسی به فکر تعویض و نو کردن لوازم خانگی خراب و فرسوده خود نمی‌افتد، ‏گفت: جز افرادی که برای خرید جهیزیه به بازار مراجعه می‌کنند، کسی سراغ لوازم خانگی نمی‌رود و بیشتر مردم ترجیح ‏می‌دهند با همان کالاهای قدیمی خود سر کنند و اگر هم مشکلی داشته باشد، آن را تعمیر می‌کنند.

میری افزود: عرضه محصولات ال‌جی و سامسونگ این ‏روزها تنها به نمایندگی‌های اصلی این برندها محدود شده است. البته خرید از نمایندگی‌ها هم به این راحتی‌ها نیست و گاهی ‏اوقات ناچار به پیش خرید یا پیش ثبت‌نام می‌شوید تا در صورت ممکن با شما تماس گرفته شود و کالای خود را تحویل بگیرید.‏

به گفته میری، اختلاف قیمت بین نمایندگی و بازار محصولات ال‌جی وسامسونگ موجب شده که دلال‌ها برای خرید ‏محصولات این برندها سرو دست بشکنند تا بتوانند جنسی را که از نمایندگی به قیمت مصوب خریداری می‌کنند، در بازار آزاد ‌‏٢٠ تا ٣٠‌درصد بالاتر بفروشند.

وی توضیح داد: نمایندگی‌های ال‌جی و سامسونگ کد ملی و مشخصات خریدار را ثبت می‌کنند و این اطلاعات به اشتراک با سایر نمایندگی‌ها گذاشته می‌شود. همین مسأله موجب شده که نمایندگی‌ها بارها با افرادی مواجه شوند که طی یک روز، یک بار در نمایندگی ‏شمال تهران و یک بار در نمایندگی مرکزی برای خرید یک دستگاه لباسشویی مراجعه کنند. البته گاهی هم شاهد بودیم که نمایندگی‏‌ها از عرضه محصول به خریدارهای واقعی بازار خودداری کرده و کالا را کمی گران‌تر از قیمت مصوب در اختیار دلال‌ها قرار ‏می‌دهند و البته وقتی عرضه برندی محدود باشد، صاحبان کالا خیلی راحت می‌توانند به هر قیمتی محصول خود را عرضه کنند.

شهروند
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما