نرم تر کردن تشک در چند گام ساده

1398/08/22

نرم تر کردن تشک در چند گام ساده
احساس افراد از نرمی یا سفتی تشک از فاکتورهایی است که به شرایط فیزیکی هر فرد بستگی دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، یکی از معایب خرید اینترنتی تشک ها این است که واقعا تا وقتی که روی آنها نخوابید، متوجه میزان سفتی یا نرمی آنها نخواهید شد. برخی مواقع، حتی اگر تشک مورد نظر خود را هم قبل از خرید به صورت حضوری در فروشگاه‌ها تست کنید، باز هم نمی‌توان فهمید که تشک تا چه اندازه راحت است. بعضا تشک های سفتی که بیشتر مناسب افراد سنگین‌وزن هستند، می‌توانند انواع دردها را در کمر یا ستون فقرات سایر افراد به وجود آورند. با این تفاسیر، اگر تشک شما سفت است و ترجیح می‌دهید یک تشک نرم تر داشته باشید، احتمالا این مقاله برای شما خواهد بود.

برای آن دسته از افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و قصد خرید تشک جدید را دارند، چندین راهکار داریم که قطعا کاربردی خواهند بود.

از تاپر یا پد استفاده کنید

توانایی پدهای نرم را برای تغییر میزان راحتی تشک خود نادیده نگیرید. تهیه پدها یکی از ارزان‌ترین راه‌ها هستند زیرا شما مجبور به تعویض تشک، فریم یا هیچ‌کدام از اجزای دیگر تخت نیستید و به راحتی می‌توانید جای خوابی نرم‌تر یا سفت‌تر را برای خود مهیا کنید.

روتشکی‌هایی که از جنس مخمل بوده یا لبه‌های آنها به طرف پایین خم شده، انتخاب خوبی هستند.

مموری فوم هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما برخی مواقع این پدها احساس سفت بودن بیشتر را القا خواهند کرد. اگر هم‌اکنون یک تشک مموری فوم دارید و احساس می‌کنید که بسیار سفت است، بهتر است یکی از روتشکی‌های مخمل که بسیار نرم هستند را امتحان کنید. اگر تشکی معمولی دارید اما می‌خواهید متوجه شوید که مموری فوم به نرمی بیشتر آن کمک می‌کند یا نه، می‌توان یکی از مدل‌های نرم‌تر و با تراکم پایین‌تر را انتخاب کرد.

تخت و پایه اهمیت زیادی دارند

اگر اخیرا تشکی جدید از جنس مموری فوم را خریداری کرده باشید، احتمالا تخت باکس اسپرینگ خود را هم برای داشتن پایه و تکیه‌گاهی بهتر، کنار گذاشته‌اید. اما از همین موضوع می‌توان برای حل مشکل استفاده کرد زیرا تخت های باکس اسپرینگ در مقایسه با پایه‌هایی با سطوح صاف و محکم، مثل چیزی که در تصویر ضمیمه‌شده می‌بینید، نرم‌تر هستند.

اگر تشکی معمولی دارید، احتمالا تخت های فنردار یا باکس اسپینگ به شما کمک بسزایی خواهند کرد؛ ولی اگر از تشک های مموری فوم استفاده می‌کنید، سری به وب‌سایت سازنده زده و مطمئن شوید که تخت‌های فنردار آسیبی به تشک شما نمی‌زنند چرا که برخی از سازندگان می‌گویند این نوع تخت‌ها برای تشک های مموری فوم مناسب نیستند.

زمان، تشک را نرم‌تر می‌کند

اگر به تازگی یک تخت جدید خریده‌اید، برای نرم تر کردن تشک عجله نکنید؛ کمی طول می‌کشد که تشک از حالت اولیه خود خارج شود. ممکن است برخی افراد، مدل‌های “bed in a box” یا یک تشک مموری فوم که داخل جعبه فشرده شده را خریداری کرده باشند؛ در این صورت، کمی طول می‌کشد که تشک نرم شود.

البته شما مجبور نیستید این وضعیت را تحمل کنید؛ همیشه می‌توان پدهای تشک نرم‌تر را در حین این انتظار، خریداری کرد. البته، این موضوع هم بستگی به جنس تشک دارد، ولی اگر هنگام خواب مشکل چندانی ندارید، کمی صبوری ارزشش را خواهد داشت.

دمای اتاق را چک کنید

آیا شما هم مثل من، از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند دمای اتاق خواب را بسیار پایین نگه دارند؟ در این صورت، اگر از تشک های مموری فوم استفاده می‌کنید، باید بدانید که این کار باعث سفت‌تر شدن تشک می‌شود. این بدان خاطر است که مواد موجود در تشک های مموری فوم نسبت به دما حساس‌تر هستند.

دمای بدن شما می‌تواند جای خواب‌تان را کمی نرم‌تر کند؛ ولی برای اینکه واقعا تفاوت را احساس کنید، بهتر است اتاق را پیش از خوابیدن کمی گرم کنید تا تشک شما نیز سفت‌تر شود.

فارس

برچسب ها:

تشک 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما