از رده خارج کردن لوازم خانگی فرسوده راه حل کاهش مصرف انرژی

1398/08/25

از رده خارج کردن لوازم خانگی فرسوده راه حل کاهش مصرف انرژی
لوازم خانگی به دلیل گستردگی موارد مصرف آن سهم قابل توجهی از مصرف برق بخش خانگی را شامل می‌شود که برخی از آنها به ویژه دستگاه‌های فرسوده و قدیمی معمولاً برق بیشتری مصرف می‌کنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در دنیا به منظور کاهش مصرف انرژی طرح هایی از جمله از رده خارج کردن لوازم خانگی فرسوده وجود دارد. در ایران نیز خوشبختانه این طرح در حال پیاده سازی است.

به گفته مدیرعامل شرکت آسیا سان کالا، خرید کالای فرسوده و از رده خارج کردن آن از جمله اقدامات این مجموعه است که ۵۰ برابر کالای فرسوده وام خرید کالای نو با اقساط ۱۵ و ۲۰ ماهه و کارمزد یک و صفر درصد داده می شود.

احسان خوانساری در مراسم هفتمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای سان کالا و افتتاح شعبه جدید آن در اصفهان سیتی سنتر، در خصوص طرح تعویض کالای فرسوده، توضیح داد: سان کالا تنها شرکتی است که با سازمان بهره وری انرژی قرارداد رسمی منعقد کرده و کارشناسان آن با بررسی کالای فرسوده و از رده خارج کردن آن و در ازای کم مصرف شدن برق منزل افرادی که خرید می کنند، به این مجموعه در سازمان بهره وری امتیاز داده می شود.

خوانساری با بیان اینکه سان کالا در راستای حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال گام برداشته است، گفت: نزدیک ۵۰ درصد کالاهای این مجموعه ایرانی است و کیفیتی بالاتر از اجناس چینی و اروپایی دارد.

وی با بیان اینکه از زمان تاسیس فروشگاه های سان کالا در سال ۹۱ تا امروز، ۲۸ هزار مشتری از فروشگاه های زنجیره ای سان کالا خرید کرده اند، افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار قلم جنس در ۱۵ گروه کالایی در این مجموعه به مردم عرضه می شود.

مدیرعامل این شرکت همچنین، به طرح پرداخت ۵۰ میلیون وام جهیزیه ۲۵ ماهه از سوی این مجموعه اشاره و ادامه داد: سان کالا با ۱۱۲ مجموعه و ارگان در تعامل است، همچنین ماهیانه سه روز طرح های هیجانی را برای جذب مشتریان در نظر گرفته و کالاهای خود را زیر قیمت خرید و یا به صورت اقساطی بدون کارمزد عرضه می کند.

وی افزود: افرادی که از این مجموعه خرید می کنند عضوی از خیریه دستان خورشید می شوند که علاوه بر تقبل جهیزیه افراد بی بضاعت، به افراد کم درآمد به صورت بدون کارمزد و پنج ساله اجناس جهیزیه می فروشند.

مدیرعامل اصفهان سیتی سنتر نیز در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: این مجموعه با امتیازات خود می تواند به افرادی که توانایی خرید لوازم خانگی ندارند، شرایط را به صورت اقساطی برای خرید فراهم و در زمان مشخص هزینه آن را به سان کالا بازگردانده می شود.

مسعود صرامی افزود: این امتیازات به نحوی نیست که مردم تنها از سان کالا خرید کنند، بلکه می توانند از اعتبار این مرکز، از فروشگاه های دیگر شهر خرید کرده و با این اقدام گردش نقدینگی خانواده ها در راستای حمایت از تولید افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس این شعبه در شاپیگ مال هزینه بالایی دارد، اما از طریق اعتبار این برند با تخفیف، هزینه آنها به طور قطع برگشت داده می شود.

وی همچنین با اشاره به خیریه و بنیادی که سان کالا پایه گذاری کرده، گفت: در این خیریه به افراد نیازمند پکیج جهیزیه داده می شود که بخشی از هزینه آن را بنیاد و بخشی دیگر را افراد خیر تقبل می کنند.

ایسنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،انرژی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما