رشد قیمت لوازم‌خانگی همچنان ادامه دارد

1399/06/01

رشد قیمت لوازم‌خانگی همچنان ادامه دارد
آنچه که از فضای بازار لوازم‌خانگی مشاهده می‌شود، این است که قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود و در عین حال، برخی فروشندگان اکراه نسبت به فروش کالا دارند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، افزایش قیمت لوازم‌خانگی همچنان ادامه دارد؛ این در شرایطی است که بنا به گفته رییس سابق اتحادیه لوازم‌خانگی، تولیدکنندگان در جلسه‌ای که با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند، توافق کردند که در سال جدید با توجه به هزینه‌ها، بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت نداشته باشند.

اما روند بازار، اتفاق دیگری را نشان می‌دهد؛ این‌که بازار کاملا به این توافق بی‌توجه است. آنچه که از فضای بازار لوازم‌خانگی مشاهده می‌شود، این است که قیمت‌ها روز به روز بالا می‌رود و در عین حال، برخی فروشندگان اکراه نسبت به فروش کالا دارند.

چندی پیش یداله صادقی، رییس سازمان صمت استان تهران عنوان کرد که در عرصه تولید و توزیع لوازم‌خانگی مشکلات جدی وجود دارد.

به گفته وی، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی با مشکلات جدی در مسیر تامین ارز و مواد اولیه روبه‌رو هستند و به همین دلیل در این بازار با کمبودهایی روبه‌رو هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: با توجه به این‌که هنوز بخشی از صادرکنندگان ارزهای حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانده و رفع تعهد ارزی نکرده‌اند، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در صف تامین و تخصیص ارز قرار گرفته‌اند.

صادقی درباره وضعیت تامین لوازم‌خانگی و قیمت این اقلام عنوان کرد: نمی‌توانیم ادعا کنیم در تامین لوازم‌خانگی و قیمت این اقلام به شرایط پایداری رسیده‌ایم، زیرا در فرآیند تامین تا تولید عدم تعادل‌هایی داریم.

با این حال، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت برخی محصولات لوازم‌خانگی چه تغییراتی طی یک ماه گذشته داشته است. برای مثال، یخچال سایدبای‌سابد اسنوا در تیر ماه امسال ۱۸ میلیون تومان قیمت داشت که در حال حاضر قیمت آن به ۲۷ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین کولر آبسال در تیرماه سه میلیون تومان قیمت داشته که هم‌اکنون قیمت آن به حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت یکی از مدل‌های جاروبرقی سامسونگ نیز از سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در تیرماه، به قیمت پنج میلیون تومان تغییر کرده است.

خبر آنلاین

برچسب ها:

قیمت لوازم خانگی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما