سهم لوازم خانگی از کل تولید کشور

1402/07/18

سهم لوازم خانگی از کل تولید کشور
معاون برنامه ریزی، اجرایی و مسئول روابط‌عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، گفت: سهم ارزش لوازم خانگی از کل تولیدات در کشور ۸‌ درصد است.
بیست و دومین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی کشور از تاریخ ۲۹ آذر تا ۲ دی ماه سال جاری با همکاری مشترک انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و همچنین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. به همین دلیل نشست خبری تشریح دستاوردهای این نمایشگاه روز شنبه هفته جاری با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف ازسوی انجمن لوازم خانگی برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرشاد براتی، معاون برنامه‌‌‌ریزی، اجرایی و روابط‌‌‌عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ضمن ارائه آمار در تشریح دلایل برگزاری این نشست، گفت: صنعت لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ ایران است که ۳۰۰‌هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در آن مشغول فعالیت هستند.

او در ادامه با بیان این نکته که انجمن نیز که سابقه ۴۱ ساله در این صنعت دارد همواره سعی داشته تا نقش مثبتی در صنایع لوازم خانگی ایفا کند. خوشبختانه ۸۵‌ درصد سهم بازار تولید لوازم خانگی متعلق به این انجمن است که در تولید لباسشویی و تلویزیون ۷۰ درصد، یخچال ۸۵ درصد، پکیج ۹۰‌درصد و سایر لوازم نیز ‌درصد بالایی از تولید دارد.

معاون برنامه‌‌‌ریزی، اجرایی و روابط‌‌‌عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در توضیح این موضوع که انجمن جایگاه مشورتی برای قوای سه‌گانه کشور دارد ادامه داد: با ظرفیت‌هایی که نزد انجمن وجود دارد ۲۲ سال متمادی است که نمایشگاه صنعت لوازم خانگی را با موفقیت کامل برگزار می‌کنیم چرا که هامکس از بزرگ‌ترین رویدادهای نمایشگاهی کشور است.

براتی با بیان این مهم که این صنعت پیشران عامل موثری برای اقتصاد بدون نفت در کشور است، ابراز داشت: سهم ارزش لوازم خانگی از کل تولیدات در کشور ۸‌درصد است که تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌ها این میزان را بیشتر کنیم.

او با ذکر این موضوع که صنعت لوازم خانگی کشور در کل سهم ۷/ ۰ درصدی از صادرات غیرنفتی دارد، اهداف کلان این انجمن را تشریح کرد و گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات، ارتقای خدمات پس از فروش، جهت‌دهی ارتقای کیفی و برگزاری با کیفیت نمایشگاه‌های داخلی از مهم‌ترین اهداف این انجمن خواهد بود.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما