خودکفایی در تامین قطعات لوازم خانگی

1402/09/07

در قم صورت گرفت
خودکفایی در تامین قطعات لوازم خانگی
رییس صنایع فلزی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ فعال در حوزه لوازم خانگی در قم تنها مونتاژ کار قطعات وارداتی نیستند بلکه آن‌ها اکنون می‌توانند قطعات مورد نیاز محصولاتشان را تولید و تامین کنند.
رضا الهیاری بیان داشت: عمق دادن به تولید داخلی به جد در دستور کار واحدهای صنعتی بزرگ تولید لوازم خانگی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قم است و این واحدها اکنون بیشترین سرمایه‌گذاری را در زمینه تولید قطعات مورد نیازشان انجام می‌دهند به نحوی که بدون واردات آن قطعات بتوانند محصول نهایی مورد نظر خود را تولید و برای رفع نیاز مردم به بازار عرضه کنند.

وی افزود: رشد کمی و کیفی محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی لوازم خانگی قم طی سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده و این محصولات مورد استقبال خوب مردم نیز قرار گرفته‌است، حتی برخی از این محصولات با کسب استانداردهای لازم اکنون در بازارهای صادراتی و در رقابت با کالاهای مشابه فروش مناسبی دارند.

وی ادامه داد: روند تولید لوازم خانگی در استان قم بسیار شفاف است و همه اطلاعات این بخش از فرآیند تامین مواد اولیه گرفته تا مراحل تولید و همچنین عرضه محصول و رسیدن آن به دست مصرف کننده نهایی و فعال شدن ضمانت‌نامه در سامانه‌های مشخص شده از جمله سامانه جامع تجارت به ثبت می‌رسد.

گفتنی‌است تولید لوازم خانگی در قم مزیت اقتصادی دارد و مسئولان استان از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه حمایت می‌کنند؛ شهرک‌های صنعتی قم به خصوص شهرک صنعتی محمودآباد و شکوهیه برای استقرار صنایع تولیدکننده لوازم خانگی از زیرساخت‌های مطلوبی برخوردار است و هم‌اکنون نیز صنعتگران متعددی در قالب شرکت‌های بزرگ و صاحب نام در قم مشغول تولید انواع لوازم خانگی با کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی هستند.

از جمله مزایای اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش تولید لوازم خانگی در قم،‌ دسترسی آسان و کم هزینه به مهمترین بازارهای مصرف کشور و همچنین نیروی انسانی ماهر و متخصص است که هر کدام از این موارد نقش موثری در موفقیت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری ایفا می‌کند.

علاوه بر این،‌ صنعت قم از گذشته در زمینه قطعه‌سازی دارای ظرفیت‌های بالایی در میان سایر استان‌های کشور بوده که این مساله برای تامین زنجیره قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

نگاه حمایتی مسئولان استان نسبت به این بخش مهم صنعت از دیگر نکاتی است که سرمایه‌گذاری درحوزه تولید لوازم خانگی را در شهرک‌های صنعتی استان برای فعالان بخش خصوصی جذاب می‌کند.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما