تاثیر نرخ دلار بر قیمت لوازم خانگی وارداتی

1402/09/09

تاثیر نرخ دلار بر قیمت لوازم خانگی وارداتی
نرخ و نوسانات بازار ارز همواره یکی از بزرگترین چالش های خریداران و فروشندگان لوازم خانگی بوده است. باتوجه به روند صعودی و نزولی ارز هایی همچون دلار امریکا و درهم امارات، قیمت لوازم خانگی در بنادر و سایر شهرها نیز فورا تغییر می کند.
اخیرا با وجود تغییرات بسیار کم قیمت دلار و درهم، شاهد اتفاق عجیبی در بازار کالای وارداتی بوده ایم. برخی محصولات دچار کاهش قیمت شده و برخی نیز با افزایش های چشم گیری مواجه شده اند. سوال این است که دلیل عدم تناسب قیمت در این حوزه چه چیزی است؟

مهم ترین دلایل عدم تناسب قیمت لوازم خانگی!

محصولات رایج و پرفروش لوازم خانگی به دلیل کاهش ترخیص کالا از بنادر، بسیار نایاب شده؛بطوریکه بسیاری از کالاهای برند، تنها تعداد محدودی از آنها در بازار مشاهده میشود. در نتیجه با بالا رفتن سطح تقاضا و کاهش عرضه، با قیمت های نجومی مواجه شده اند.

از طرفی مشتریان راغب نیز در بازار کم شده و کالاهایی که اغلب در بازار دیده میشود، روند کاهشی قیمت را در پیش گرفته اند. عدم قطعیت نیز یکی دیگر از چالش های قیمت لوازم خانگی در بندر است؛ در واقع فروشنده نمیداند که محصول را بفروشد تا نه.!

چه محصولاتی با نرخ دلار امروز دچار افزایش شده اند؟

در واقع محصولاتی که مشتریان خاص داشته و به اصطلاح لاکچری پسند بوده اند؛به دلیل کمیاب شدن، دچار افزایش قیمت شدیدی شده اند. از شاخص ترین این محصولات میتوان به مدل های اتو بخار فیلیپس اشاره کرد. فروش بالای این دسته از محصولات، در کنار عرضه کمتر باعث فقدان آنها شده است.

امروزه اگر در پی خرید جهیزیه یا تکمیل کردن لوازم برقی منزل میباشید، دقت و بررسی لازم را نسبت به وضعیت قیمت داشته باشید. یک غفلت و بی توجهی میتواند درصد قابل توجهی از بودجه قابل صرفه جویی شمارا، از بین ببرد.

بطورکلی این روند صعودی تنها مختص به یک برند و دسته محصول نشده و بسیاری از لوازم حیاتی منزل، از برندهای مختلف را دربرگرفته است.

بررسی محصولات کاهشی

اما نگران نباشید؛زیرا نرخ امروز دلار باعث کاهشی شدن بسیاری از محصولات کاربردی و پرفروش نیز شده است. قیمت دستگاه های معروفی همچون سرخ کن بدون روغن فیلیپس، بخارشوی خانگی، اسپرسوساز و...دچار کاهش شده و ارزش خرید آنها بالا رفته است.

پس از آنکه دلار و درهم در سیر نزولی قرار میگیرند، نخستین فروشگاه هایی که قیمت هارا کاهش میدهد؛ بنادر میباشند. قیمت لوازم خانگی در بندر اختلاف چشم گیری با سایر نقاط داشته زیرا در اکثر اوقات بطور مستقیم از وارد کننده خرید میکنید.

فرصت خوب برای خرید جهیزیه چه مواقعی است؟

همانطور که گفتیم پس از ریزش نرخ دلار و درهم، باید سراغ بنادر و فروشگاه های نزدیک به حوزه خلیج فارس بروید. در روند افزایشی این قضیه تا حدودی برعکس میباشد. در هنگامی که ارز روند صعودی را طی میکند، قیمت ها در بنادر به سرعت افزایش یافته و این فرصت خوبی برای خرید از فروشگاه ها در استان های مرکزی و شمالی کشور است.

باوجود روندهای متغییر در بازار های مختلف کشور، همواره سعی کنید پیش از اینکه در دام قیمت بیوفتید، در زمینه کیفیت و اصالت، آگاهی و اطمینان لازم را پیدا کنید. امروزه باوجود شرایط ورود کالا و همچنین تنوع بسیار زیاد لوازم، چالش های زیادی در مقابل خریدار و مصرف کننده است. همواره سودجویانی برای رهایی از شرایط اقتصادی دست به ارائه محصولات نامرغوب میزنند؛دلیل آن هم چیزی جز آستانه سود بیشتر نیست.

در واقع اطلاع از رنج قیمت محصولات خوب است و باعث صرفه جویی در هزینه های شما میشود؛اما ملاک خرید نباید قیمت باشد.

نکات مهم در هنگام خرید

امروزه با وجود تنوع بالا در زمینه برند و قیمت در بازار، گزینه های بی شماری برای خرید لوازم بر روی میز شماست. به یاد داشته باشید که توجه لازم است کیفیت و اصالت را سرلوحه انتخاب خود قرار داده و سپس به نکات دیگر توجه کنید.

برای اطمیان از اصالت، حتما از فروشگاه های معتبر و شناخته شده ای همچون تکنولایف، کالاکده و یا دومینو کالا ، مشخصات کامل و تصاویر محصول مدنظرتان را مشاهده و بررسی کنید. این سه مجموعه از معتبرترین بسترهای مجازی برای شناخت بهتر محصولات میباشند که تنها لوازم خانگی اورجینال را ارائه میکنند.

برای اطمینان در بحث کیفیت نیز، پیشنهاد ما این است تنها محصولاتی را خریداری کنید که کیفیت برند آنها ثابت شده باشد. در ادامه نام برخی کمپانی ها با محصولات تایید شده و باکیفیت را آورده ایم.

آرمان ملی

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما