آغاز فروش اقساطی از چند روز آینده

1402/09/20

تولیدکنندگان لوازم خانگی توانایی صادرات دارند
آغاز فروش اقساطی از چند روز آینده
رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی نیازمند تسهیلات هستند تا در کنار رشد تولید، شاهد ارزآوری و توسعه صادرات این صنعت باشیم.
اکبر پازوکی در نشست خبری، اظهار داشت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند و از این رو بایستی تسهیلات به بخش تولید داده شود تا شاهد رونق اقتصادی و اشتغال باشیم.

وی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی لوازم خانگی در تهران فعال است، گفت: این صنف باید مورد حمایت قرار گیرد. صنف لوازم خانگی همیشه مالیات خود را به موقع پرداخت کرده‌ است و فرار مالیاتی در صنعت لوازم خانگی نداریم.

پازوکی با اشاره به اینکه مردم گرایش به خرید اقساطی دارند، گفت: در صورتی که به تولیدکنندگان تسهیلات پرداخت شود، در کنار تولید برای عرضه کالاها نیز به مشتریان خدمات ارائه خواهند کرد.

وی بیان داشت: از زمانی که واردات لوازم خانگی ممنوع شد، شاهد رشد تولید و تنوع در کالاها هستیم. اگر قرار است ممنوعیت واردات لوازم خانگی برداشته شود، بایستی با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، از تولید داخل با حفظ رقابت حمایت شود.

حسین شهرستانی عضو هیات مدیره و خزانه‌دار اتحادیه لوازم خانگی تهران نیز در این نشست گفت: صنف لوازم خانگی، کالاها را به قیمت رقابتی با کف قیمت بازار و به صورت اقساطی در بازار می‌فروشند.

وی افزود: از ۲ تا ۳ روز آینده فروش اقساطی با تنوع کالاها در مراکز عرضه لوازم خانگی آغاز می‌شود که این اقدام ابتدا در تهران و بعد در سایر استان‌های کشور اجرایی خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران تاکید کرد: طرح فروش اقساطی لوازم خانگی به صلاحدید فروشنده بستگی دارد، البته سامانه‌ای طراحی می‌کنیم که فروشندگان با شرایط اقساطی کالاها را بفروشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فروش لوازم خانگی در فروشگاه‌ها واقعی نیست، گفت: عده‌ای به دنبال دریافت تسهیلات بانکی هستند؛ همچنین واسطه‌ها اقدام به حواله فروشی لوازم خانگی می‌کنند که این کار عادلانه و درست نیست. اینگونه منابع بانک‌ها که به عرضه لوازم خانگی در بعضی از فروشگاه‌ها اختصاص یافته مشکلاتی را برای صنف لوازم خانگی ایجاد کرده است.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما