لوازم خانگی وارداتی باید درجه انرژی A داشته باشد

1402/10/04

لوازم خانگی وارداتی باید درجه انرژی A داشته باشد
لوازم خانگی وارداتی باید درجه انرژی A داشته باشدرئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: توصیه ما این است که هیچ‌گونه کالایی از فضای مجازی خریداری نشود چون فاقد کارت گارانتی است.
اکبر پازوکی با اشاره به اینکه در حال حاضر واردات لوازم خانگی آزاد نشده است در پاسخ به برچسب برندهای خارجی بر روی کالاهای ایرانی گفت: این موضوع تقلب است و اگر دیده شود به شدت برخورد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: نظر من این است که اطلاع نداشتن مردم بر موضوع واردنشدن لوازم خانگی خارجی و استفاده از سامانه جامع گارانتی می‌تواند جلوی کالای با برند تقلبی را بگیرد.

پازوکی گفت: ما نمی‌توانیم جلوی سلیقه مردم در خرید کالایی که در فضای مجازی به فروش می‌رسد را بگیریم ولی زمانی هم که به مشکل می خورند با مراجعه به ما شکایت می‌کنند.

او گفت: توصیه ما این است که هیچ کالایی از فضای مجازی خریداری نشود چون فاقد کارت گارانتی است. متأسفانه مردم عملاً با اطلاع از نوع کالایی که خریداری می‌کنند و زمانی که خدمات پس از فروش داده نمی‌شود متضرر می‌شوند.

پازوکی گفت: کالایی که در داخل کشور تولید نمی‌شود باید بر اساس تکنولوژی‌های جدید و به‌روز وارد کشور شود.

او گفت: در حال حاضر به طور قانونی کولر گازی، قطعه موتور، پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی و ظرفشویی، موتور خردکن و هواپز و ... به کشور وارد می‌شود.

او گفت: امروز موتورهای یخچال فریزرهای ما موتور اینورتر کم‌مصرف است و تمامی لوازم خانگی که وارد کشور می‌شود باید درجه انرژی A داشته باشد یعنی این گرید باید در کشور مبدأ و مقصد تأیید شده باشد.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما