اصرار بر تولید کالای باکیفیت داخلی

1402/10/27

اصرار بر تولید کالای باکیفیت داخلی
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: از دیدگاه استاندارد، اصرار ما بر این است که هم مردم از کالاهای داخلی استفاده کنند و هم این کالاها استاندارد و با کیفیت باشند؛ دغدغه‌های هر دو طرف تولیدکننده و مصرف‌کننده حائز اهمیت است و باید شنیده شود.
سید محمدرضا سجادی در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و بیستمین نمایشگاه تخصصی صوتی و تصویری در مشهد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه روز اول نمایشگاه است نمی‌توان ارزیابی کرد اما حوزه لوازم خانگی مورد استفاده تمام مردم بوده و مردم در این خصوص هزینه زیادی را متحمل می‌شوند.

وی افزود: از دیدگاه استاندارد اصرار ما بر این است که هم مردم از کالاهای داخلی استفاده کنند و هم این کالاها استاندارد و با کیفیت باشند؛ دغدغه‌های هر دو طرف تولیدکننده و مصرف‌کننده حائز اهمیت است و باید شنیده شود.

سجادی اضافه کرد: ما در سازمان ملی استاندارد با این دو موضوع مواجه هستیم و لازم است به طریقی عمل کنیم تا هم تولیدکنندگان استانداردهای لازم را رعایت کنند و هم حقوق مصرف‌کنندگان حفظ شود، لذا حضور ما در نمایشگاه برای اطلاع یافتن از آخرین دستاوردهای واحدهای تولیدی و مطلع شدن از مشکلات آنان است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در خصوص اعتمادسازی مردم نسبت به استفاده از تولید ملی گفت: اعتماد در این راستا است اما تقویت اعتماد مردم در خصوص استفاده از کالای ایرانی ضرورت دارد، لذا باید در این خصوص نقایص برطرف شود تا کالاهای ایرانی هم در بازار داخل با کالاهای مشابه رقابت کنند و در گام بعدی در بحث صادرات به ۱۵ کشور همسایه با حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در خصوص نظارت بر قیمت کالاهای عرضه شده بیان کرد: حوزه قیمت‌ها به طور مستقیم با استاندارد در ارتباط نیست اما حوزه‌های نظارتی در این راستا تمهیداتی جهت قیمت‌گذاری مناسب دارند. از دیدگاه استاندارد در خصوص هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان و کیفیت کالا باید تناسب وجود داشته باشد که در این راستا باید در جایگاه حاکمیتی خود درست عمل کنیم.

قیمت‌ها در نمایشگاه لوازم خانگی مشهد قابل رقابت و مناسب است

همچنین محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در حاشیه بازدید از این دو نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها بیش از ۱۰۰ شرکت با برند ایرانی در حوزه لوازم خانگی و صوتی و تصویری حضور دارند که حدود ۵۰ برند آن خراسانی هستند.

وی افزود: حضور این تعداد از برندها در این نمایشگاه یک جنبه مثبت است، چرا که در گذشته در چنین نمایشگاه‌هایی ما در بین لوازم خارجی بودیم اما امروز به هر طرف که نگاه می‌کنیم تولیدکنندگان داخلی هستند و کالاهای باکیفیت و قابل رقابت با لوازم منزل خارجی را شاهدیم؛ قیمت‌ها نیز قابل رقابت و مناسب بوده و در تمام حوزه‌های قیمتی نیز کالا موجود است.

شهردار مشهد با اشاره به ایجاد فرصت برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این نمایشگاه بیان کرد: امید است مردم و همچنین فروشندگانی که تمایل دارند با تولیدکنندگان ارتباط مستقیم بگیرند، به نمایشگاه مراجعه کنند تا از مجموعه تولیدات داخلی بازدید داشته باشند و آنچه نیاز دارند را انتخاب و خریداری کنند.

وی افزود: نمایشگاه لوازم خانگی یکی از نمایشگاه‌های خوب و قوی سال جاری مشهد است که تمام غرفه‌ها و سالن‌ها تکمیل شده و تمام تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. امیدواریم مردم و توزیع کنندگان از این نمایشگاه‌ها استقبال کنند؛ ضمن اینکه در برخی از غرفه‌ها تخفیف فروش نیز گذاشته شده و مردم می‌توانند از آن استفاده نمایند، همچنین طرح زوج‌های جوان مطرح شده اما عملیاتی نشده و در مرحله مطالعه است که به محض قطعی شدن مطرح خواهد شد.

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما