1397/12/12

راه حل مشکلات بخش تولید چیست؟
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز ، همکاری و تعامل صنعت و تولید با مسئولان اجرایی استان را گره گشای مشکلات در این بخش دانست.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رحیم بنا مولایی نشست اعضای هیات مدیره جدید اتاق بازرگانی البرز افزود: دستور کار ما در این دوره تداوم روندهمکاری مشترک پارلمان بخش خصوصی با استاندار و مدیران اقتصادی استان درمسیر رفع موانع تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی استان است.

وی بیان داشت : یکی از اهم برنامه های ما در دوره جدید فعالیت، تحقق‌ برنامه ریزی های انجام شده در بحث استفاده هرچه بیشتر از ایده ها و طرح های اساتید ، محققان و پژوهشگران دانشگاهی در بخش تولید و تامین نیروی انسانی ماهر و مبتکر است.

بنامولایی افزود: امروزه که با تحریم های ظالمانه مواجه هستیم‌ ، مهمترین عامل موفقیت در مسیر خود اتکایی ، رهایی از وابستگی ها و تولید محصولات مرغوب و بازار پسند است.

وی ادامه داد: در جهان رقابتی امروز ، دیگر تولید کالا با روش های سنتی نه تنها پاسخگوی تامین نیازهای داخلی کشورها و حضور فعال در بازارهای صادرات نیست بلکه وابستگی به واردات را تشدید می کند.

وی با تاکید بر رفع موانع در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: مهمترین ابزار دستیابی به فناوری های نوین و ایجاد تحول در تولید و صادرات تربیت نیروهای ماهر و کاردان در رشته های موردنیاز بخش تولید است و در این رابطه تاکنون نشست های متعدد در پوشش تعامل صنعت و دانشگاه با استاتید و پژوهشگران دانشگاه های استان داشته ایم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با تاکید بر ضرورت حاکمیت اقتصاد دانش بنیان در بخش های مختلف تولید بویژه دربحث تامین نیروی کار، افزود: متاسفانه در گذشته کم توجهی ها در این زمینه مشکلات و دست اندازهای فراوانی را در مسیر توسعه اقتصاد جامعه ایجاد کرده است.

وی گفت: به تازگی در دولت و مجامع دانشگاهی حرف ها ، مباحث و مذاکرات دلگرم کننده ای در زمینه حضور علم و دانش اقتصاد در بخش تولید و خود اتکایی در ایجادفناوری های نوین مطرح است که امیدواریم این مباحث هرچه سریع تر عملیاتی شود.

ایرنا

برچسب ها:

تولید ،صنعت ،اقتصاد 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما