صادرات 30 میلیون دلاری فرش کرمان

1398/02/03

صادرات 30 میلیون دلاری فرش کرمان
سال گذشته 30 میلیون دلار فرش از استان کرمان به خارج از کشور صادر شد .
به گزارش دنیای لوازم خانگی، آقای حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان این مطلب را در نشست صادرات 30 میلیون دلاری فرش کرمان در سال 97کارگروه فرش استان کرمان اعلام کرد و افزود در استان کرمان حدود ۴۰ هزار نفر بافنده فرش مشغول فعالیت هستند که ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر آنها شناسه دار و تحت پوشش بیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر فرشبافان در کارگاههای کوچک مشغول کار هستند گفت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان آماده کمک به توسعه صنعت فرش است و پیشنهاد ما ایجاد کارگاه‌های متمرکز قالیبافی است تا روند تولید این محصول از نظر کمی و کیفی تحت نظارت بهتری قرار داشته باشد.

اقای صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان هم در این نشست گفت: سه هزار و ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد استان کرمان در زمینه قالیبافی مشغول کار هستند که سال گذشته ، حدود ۱۴ هزار متر مربع فرش تولید کردند و حدود ۱۷ میلیارد تومان درآمدصادرات 30 میلیون دلاری فرش کرمان در سال 97 داشتند.

آقای فدایی استاندار کرمان هم در نشست کارگروه فرش استان کرمان گفت پیش نویس دستور العمل کلی این حوزه اماده شده که پس از تصویب به عنوان نقشه راه ، باید اجرایی شود. آقای فدایی با اشاره به اینکه در این دستورالعمل همه جوانب فرش از نحوه تولید تا فروش و صادرات ان دیده شده است ، مشخص نبودن متولی فرش در استان را یک مشکل بر شمرد و گفت کلیه نهاد های مربوط هم اکنون به صورت سلیقه ای و براساس تصمیم های درون دستگاهی عمل می کنند و نظارت واحدی وجود ندارد.

صداوسیما

برچسب ها:

فرش دستباف ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما