بهره برداری از کارخانه تولید لوازم خانگی در کردستان

1398/11/20

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد:
بهره برداری از کارخانه تولید لوازم خانگی در کردستان
دو واحد تولیدی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان سقز افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به استان کردستان دو واحد تولیدی لوازم ارایشی و لوازم خانگی را افتتاح کرد.

عملیات احداث واحد تولید لوازم آرایشی سال ۹۶ در شهرک صنعتی سقز با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ تن در سال احداث شد که هم امروز با ظرفیت ۲۰۰ تن در سال افتتاح و فعال شد.

برای احداث این واحد تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و خط تولید چند محصول آن هم فعال است و خط تولید چند محصول دیگر آرایشی آن نیاز به تامین سرمایه دارد.

میزان اشتغالزایی این واحد ۲۵ نفر به طور مستقیم و بیش از یکصد نفر غیر مستقیم است که در صورت تکمیل ظرفیت اسمی این کارخانه برای حدود ۳۵ نفر دیگر به طور مستقیم هم شغل ایجاد می شود.

همچنین وزیر صمت با حضور در سقز واحد تولیدی لوازم خانگی را نیز افتتاح کرد که این کارخانه لوازم خانگی با سرمایه در گردش ۲۰ میلیون یورو به بهره برداری رسید.

این کارخانه تولیدکننده انواع لوازم خانگی شامل تلویزیون رنگی ال ای دی، آب سردکن و آب گرم کن، اتوی بخار برقی، چای ساز برقی، ساندویچ ساز برقی خانگی است.

میزان اشتغال مستقیم این واحد ۶۸ نفر است و در صورت تامین سوله مورد نیاز توانایی افزایش محصولات تولیدی به ۵۲ قلم را دارد و با توسعه این واحد برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

گفتنی است علاوه بر افتتاح دو طرح در شهرک صنعتی شهرستان سقز چند طرح صنعتی در شهرستان بانه و بازدید از مرز سیرانبند از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان است.

مهر
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما