بازرسی برچسب انرژی ۹۳ محصول لوازم خانگی

1399/07/06

مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد:
بازرسی برچسب انرژی ۹۳ محصول لوازم خانگی
مدیرکل استاندارد لرستان گفت: برچسب انرژی ۹۳ محصول در ۲۶ مرکز عرضه لوازم خانگی استان نیمه نخست امسال بازرسی شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، مرضیه قنبریان به رسانه ها اعلام کرد: در این بازرسی ها ۶۸ مورد مطابقت برچسب با استاندارد، ۱۹ مورد عدم اظهار رتبه (به نوعی مصداق جعل رتبه انرژی) و ۶ مورد جعل رتبه انرژی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۶ محصول لوازم خانگی فاقد برچسب انرژی بودند اظهار داشت: برچسب انرژی به خریدار کمک می‌کند وسیله‌ای را انتخاب نماید که در مقایسه با سایر کالاهای موجود، مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: بخش‌های اول تا سوم برچسب مصرف انرژی نصب شده روی وسایل برقی به ‌ترتیب نشان دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه است.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار داشت: بخش چهارم برچسب انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و هفت فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) با یک حرف لاتین از A تا G‌ دارد که هر حرف و فلش نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است.

قنبریان گفت: حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بالاتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند بهتر خواهد بود.

ایرنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما