سرای ایرانی عامل افزایش ترافیک تهران

1402/09/19

سرای ایرانی عامل افزایش ترافیک تهران
عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات شدید ترافیکی ایجاد شده به دلیل راه‌اندازی فروشگاه بزرگ لوازم خانگی در سه‌راه افسریه گفت: برای ادامه فعالیت این مجموعه باید مشکل پارکینگ مورد نیاز و ترافیک خیابان‌های اطراف، حل شود.
ناصر امانی درباره انتقادات بسیاری از اهالی محله افسریه در منطقه ۱۵ شهر تهران اظهار کرد: چند هفته پیش‌ از بازگشایی مجموعه لوازم خانگی "سرای ایرانی" به دعوت مردم در این محل حضور یافتم و متوجه شدم با راه‌اندازی این مجموعه مشکلاتی برای اهالی محل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از این بازدید، در جلسه شورای شهر تهران به شهرداری تذکر دادم و گفتم با راه‌اندازی این مجموعه، خیابان‌های اطراف به‌ویژه در روزهای آخر هفته که مشتری آنها نه‌تنها از تهران بلکه از شهرستان‌ها و استان‌های دور و نزدیک خواهند آمد، قفل می‌شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگرچه این مجموعه محوطه بزرگی دارد اما از آنجایی که مراجعه‌کنندگان زیادی خواهد داشت، مردم مجبور به پارک خودرو در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف خواهند شد؛ این در حالی است که خیابان‌های این محدوده نیز باریک است و ظرفیت محدودی دارد بنابراین ترافیک سنگینی به وجود می‌آید.


وی با بیان اینکه متأسفانه شهرداری به تذکر مطرح شده توجهی نکرد، افزود: هفته گذشته احمد صادقی؛ عضو شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع تذکر داد و با نشان دادن فیلم‌ها و تصاویری از وضعیتی که برای مردم در این محدوده ایجاد شده است انتقاد کرد اما بار هم خبری از سوی شهرداری نشد.

امانی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر تماس‌هایی از سوی شهروندان برای رسیدگی به این مشکل داشته‌ام، گفت: متأسفانه مردم از این وضعیت به ستوه آمده‌اند، برای ترددهای روزانه خود دچار مشکل هستند و چنانچه به خودروهای امدادی مانند اورژانس نیاز داشته باشند قطعاً دچار مشکل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره به محل نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در سئول انتقاد داشته‌ایم و از سال ۱۳۹۶ که نمایشگاه شهرآفتاب راه‌اندازی شد، شهرداران و اعضای شوراهای قبلی و فعلی چندین تذکر و مصوبه برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب داشته‌اند چراکه استفاده از نمایشگاه بین‌المللی خیابان سئول باعث ترافیک سنگین و اختلال در زندگی مردم می‌شود حال، شهرداری تهران برای کسب درآمد مجوز راه‌اندازی مجموعه‌ای در سه‌راه افسریه که خیابان‌های باریک و آلودگی هوا و ترافیک بسیاری در روزهای عادی سال دارد، داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگرچه تاکنون هیچکس در شهرداری تهران پاسخگو نبوده است اما با این حال برای ادامه فعالیت این مجموعه باید مشکل پارکینگ مورد نیاز و ترافیک خیابان‌های اطراف، حل شود.
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما