1397/03/09

راهنمای خرید اینترنتی صندلی اداری
ارگونومی علمی است با موضوع برقراری تطبیق بین افراد و کار آن ها، هدفش این است که اطمینان حاصل کند کار، تجهیزات و محیط برای افرادی که آن جا کار می کنند، مناسب باشد. می توانید برای اطمینان از ارگونومیک بودن صندلی به سمت برند های معتبرتر مانند صندلی کارشناسی راد سیستم، نیلپر، لیو و ... بروید.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، شاید فکر کنید که تنها راه پیدا کردن صندلی مناسب این است که آن را به صورت فیزیکی آزمایش کنید اما در حقیقت شما با اطلاع از یک سری اصول مشخص و یک جست و جوی ساده در یک فروشگاه اینترنتی به این نتیجه خواهید رسید که به چه چیزی نیاز دارید. اصولی که اگر نسبت به آن ها آگاهی کافی نداشته باشید، چه بسا امتحان کردن صندلی نیز نتواند تضمینی برای انتخاب درست باشد. بهتر است به جای گشتن در فروشگاه های مختلف، فقط برای بررسی صندلی ها و تنظیمات آن ها کمی وقت بگذارید و یک خرید خوب را تجربه کنید.

اصل اول: مهم نیست که شما برای دفتر کار کوچک خانگی خود می خواهید یک صندلی کارشناسی بخرید یا برای کارمندان یک شرکت بزرگ، این مهم است که نیاز به صندلی های ارگونومیک دارید و این اصل اول است. ارگونومی علمی است با موضوع برقراری تطبیق بین افراد و کار آن ها، هدفش این است که اطمینان حاصل کند کار، تجهیزات و محیط برای افرادی که آن جا کار می کنند، مناسب باشد. می توانید برای اطمینان از ارگونومیک بودن صندلی به سمت برند های معتبرتر مانند صندلی کارشناسی راد سیستم ، نیلپر ، لیو و ... بروید.

اصل دوم: صندلی مناسب حتما باید دارای جک تنظیم ارتفاع باشد تا شما بتوانید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید. ارتفاع صندلی می بایست کمی کوتاه تر از ارتفاع رکبی ( ارتفاع زانو ) باشد. به ویژه زمانی که قرار است صندلی بخرید که شاید افراد مختلف بخواهند از آن استفاد کنند، زمانی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد اپراتورهای کوچک اندام و درشت اندام قادرند سطح آن را متناسب با فیزیک بدن خود تنظیم کنند.

اصل سوم: از آنجا که هنگام نشستن، فشار جانبی زیادی بر ستون مهره ها وارد می شود، باید با استفاده از یک صندلی با پشتی مناسب این فشار را کاهش دهید. پشتی صندلی هرگز نباید کاملاً صاف و به صورت 90 درجه به کفی آن متصل شده باشد، بلکه باید با کفی زاویه ای مناسب بسازد. در این مورد بهترین زاویه برای انجام کارهای روزمره 105-115 درجه است، یعنی زمانی که روی صندلی می نشینید با زاویه کمی به طرف عقب متمایل باشید.

اصل پنجم: نکته دیگر وجود قوس مناسب بر روی پشتی است. این قوس باید حدوداً 10 تا 15 سانتی متر از کفی صندلی فاصله داشته و انحنای ستون مهره ها را به طور کامل پوشش دهد. اگر پشتی صندلی فاقد این قوس S مانند باشد باعث ایجاد دردهای عضلانی و یا فشار بیش از حد بر روی مهره های کمری می شود.

اصل ششم: صندلی کارشناسی از نظر ساختار همانند یک صندلی کارمندی است، یعنی تمام ویژگی های صندلی کارمندی شامل صندلی کارشناسی نیز می شود فقط تفاوت های جزئی در ابعاد، مدل و رنگ در آن ها وجود دارد. مثلا ممکن است قیمت صندلی کارشناسی یک برند از یک صندلی کارمندی در برند دیگر کمتر یا بیشتر باشد این تفاوت به دلیل ویژگی هایی هر کدام است نه صرفا مدل صندلی.

اصل هفتم: صندلی بهتر است دارای ۵ پایه قوی و قرقره های خوب باشد تا به راحتی بتوان بر روی زمین یا فرش حرکت کند.



اصل هشتم: دسته های صندلی که تکیه گاه ساعد هستند باید حمایت خوبی برای بدن ایجاد کرده و به نشستن و برخاستن شخص هم کمک می کند. طول استراحتگاه دست نباید بیش از ۳۵ سانتی متر جلوی پشتی صندلی ادامه داشته باشد و ارتفاع آن هم بین ۲۰-۲۵ سانتی متر باشد، همچنین عرض آن بایستی در حدود ۱۰ سانتی متر بوده و شکافی به اندازه ۱۰ سانتی متر بین تکیه گاه ساعد و پشتی وجود داشته باشد. استراحتگاه دست باید نرم و روکش دار باشد و همچنین به استفاده کننده اجازه بدهد تا به راحتی دست های خود را برروی آن قرار دهد بدون اینکه فشار اضافی به آن وارد شود .

اصل نهم: هنگام خرید، اصطلاحاتی مانند فوم سرد و فوم گرم را خواهید شنید. فوم سرد ضمن قابلیت ارتجاعی بالا در برابر فشار هم تحمل بیشتری از خود نشان می دهد. فوم گرم فومی است که نسبتا سفت تر بوده و قابلیت ارتجاعی پایینی دارد، بنابراین طول عمر مفید فوم سرد بیشتر است.

اصل دهم: کفی صندلی باید نرم بوده و دارای حداقل 2 سانتی متر اسفنج یا فوم باشد. قسمت جلوی کفی باید اندکی به طرف بالا متمایل باشد تا با نشستن روی آن احساس سرخوردگی نکنید. با در نظر گرفتن جثه هر فرد، پهنای سطح نشستن باید به اندازه ای باشد که بخشی از بدن از آن بیرون نزند.

اصل یازدهم: روکش های صندلی، رنگ بندی و مدلی های زیادی دارند اما همگی از دو جنس پارچه ای و چرمی هستند. اصولا در صورتی که چرم یا پارچه مراحل تولید استانداردی را تجربه کرده باشند، از لحاظ دوام و کیفیت، برتری نسبت به هم نخواهند داشت. مهم ترین مزیت روکش های چرمی، سهولت در نظافت آن هاست و مهم ترین مزیت روکش های پارچه ای تنوع در رنگ و طرح است. البته قیمت صندلی کارمندی از نوع چرم نسبت به محصولی با روکش پارچه ای در همان رده، اغلب بیشتر است.

برچسب ها:

صندلی