راهنمای خرید سرویس ظروف چینی

1398/02/12

راهنمای خرید سرویس ظروف چینی
به طور کلی می توان گفت که وسایل و تجهیزاتی که مربوط به آشپزخانه هستند گستردگی بسیار بالایی داشته و دقت بالایی را در زمان خرید احتیاج دارند، شاید بتوان علت آن را هم در کاربردی بودن آنها دانست.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در این مطلب تصمیم داریم به راهنمای خرید سرویس چینی بپردازیم و زیر و بم آن را به طور کامل بررسی کنیم. قطعا این مسئله می تواند برای تمامی افراد چه به عنوان جهیزیه و چه غیر از آن مهم و تاثیرگذار باشد.

معرفی انواع سرویس چینی

در رابطه با انواع سرویس چینی می توان به تعداد بالا و متنوعی از تعداد پارچه های آنها اشاره کرد. به طور کلی باید گفت که سرویس های چینی ای که امروزه در بازار موجود هستند در انواع 28، 102، 27، 8، 108، 98، 30، 35، 5، 29، 90، 6، 91، 26، 17، 48، 24، 18، 20، 7 و 32 پارچه دیده می شوند. شما می توانید بر اساس بودجه، نیاز و تعداد افراد خانواده خود یکی از این انواع را انتخاب نمایید.

نکات خرید سرویس چینی

برای آن که بتوانید در زمان خرید سرویس چینی خود به نتیجه درست و معقولی دست پیدا کنید باید نکات و مواردی را مد نظر داشته باشید. یکی از مسائل مهم در این زمینه به طرح و شکل سرویس چینی شما بر می گردد. امروزه گستردگی بالا در طراحی و اشکال ظروف و سرویس های چینی شرایطی را برای شما فراهم آورده است که بتوانید به راحتی بر اساس سلیقه و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.


Related image

در کنار این موضوع باید گفت که در گذشته بیشتر بشقاب ها شکل دایره ای و گرد داشتند و در کنار آنها نیز دیس های بیضی شکل دیده می شدند، با این حال امروزه تنوع اشکال بسیار بالا رفته است و شما می توانید حتی با بشقاب ها و دیس های مربع و مستطیل شکل نیز رو به رو شوید.

بهتر است در زمان انتخاب و خرید سرویس چینی خود مسائل دیگری را نیز در ظاهر آن در نظر داشته باشید. برای مثال توصیه ما این است که اگر اشتهای بالایی برای غذا خوردن دارید به سراغ ظروفی بروید که در آنها کمتر از رنگ های شاد استفاده شده باشد، چرا که این مسئله می تواند از لحاظ روانی بر اشتهای شما تاثیرگذار باشد.

مسئله مهم دیگر در انتخاب سرویس چینی به شرایط شست و شوی آنها باز می گردد. معمولا ظروفی که در آنها طرح های نقره ای و طلایی کار شده است برای مهمانی های رسمی هستند و نباید برای مصارف روزمره مورد استفاده قرار بگیرند، چرا که طرح آنها پس از شست و شوهای مداوم آسیب خواهد دید. در کنار این مسئله اگر برای شست و شوی ظروف خود از ماشین ظرف شویی استفاده می کنید توصیه ما استفاده از ظروف گرد و با طرح کمتر است که بتوانند به راحتی در ماشین ظرف شویی شسته شوند، به این ترتیب دیگر نگران لب پر شدن آنها نخواهید بود.


Related image

در کنار این مسئله اگر ظروف چینی شما کیفیت مطلوب را نداشته باشند ممکن است در برابر حرارت بالای شست و شو در ماشین ظرف شویی مقاومت نشان نداده و به راحتی آسیب ببینند. بنابراین اگر تصمیم دارید که ظروف چینی خود را به ماشین ظرف شویی بسپارید باید چنین مواردی را مد نظر داشته باشید.

موضوع مهم دیگری که باید در انتخاب و خرید سرویس چینی شما تاثیرگذار باشد استاندارد بودن مواد آن است. زمانی که ظروف چینی حرارت می بینند و گرم می شوند در صورتی که از مواد اولیه غیر استاندارد ساخته شده باشند دچار واکنش های شیمیایی مضر شده و برای بدن آسیب زا خواهند بود. به همین دلیل توصیه ما این است که از ظروف لعاب دار استفاده گنید تا استانداردهای لازم را داشته باشند.

در نهایت نیز باید اشاره کرد که هزینه و بودجه ای که برای خرید سرویس چینی خود در نظر دارید در زمان خرید بسیار تعیین کننده است. به همین دلیل پیش از آن که به فروشگاه سرویس چینی بروید از میزان هزینه ای که در نظر دارید اطمینان خاطر حاصل کرده و آن را با فروشنده در میان بگذارید.

معرفی برندهای مطرح سرویس چینی

معمولا برندهایی که به تولید و فروش ظروف و سرویس های چینی می پردازند بسیار متنوع و گوناگون هستند. با این حال می توان مطرح ترین برندهای سرویس چینی را اینگونه نام برد: چینی زرین ایران، سیلیکا، آکسفورد، چمپکس، بنتاتی، والری، ویلروی اند باخ، مقصود و…

معرفی بورس خرید سرویس چینی

امروزه وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بسیاری وجود دارند که به فروش آنلاین ظروف و سرویس های چینی می پردازند. با این حال اگر تصمیم دارید که به صورت حضوری به خرید سرویس چینی خود بپردازید می توانید به بورس و مراکز موجود در شهر تهران مراجعه نمایید.

توصیه ما این است که حتما به خیابان های شوش، ولی عصر و بازار بزرگ تهران سر بزنید. در ضمن یادتان نرود که تمامی مسائلی را که برایتان بازگو کردیم به یاد داشته باشید و آنها را با فروشنده در میان بگذارید تا به خرید موفقیت آمیزی دست یابید.

آی هوم
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما