لزوم توجه به صنعت صنایع دستی در کشور

1398/07/08

لزوم توجه به صنعت صنایع دستی در کشور
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توسعه بخش صنایع دستی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، پویا محمودیان در سفر به شهرکرد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ایران سومین کشور جهان از نظر تولید و تنوع صنایع دستی است.

وی افزود: ایران اکنون نخستین کشور جهان از نظر ثبت روستاها و شهرها است که این امر بسیار ارزشمند است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: حوزه صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی و ایرانی ترین کالا است و برای سرمایه انسانی شامل هنرمندان و صنعتگران، صنایع دستی کالایی بسیار قابل توجه به ویژه در شرایط تحریم است.

وی بیان کرد: در سامانه رسمی وزارت صنایع دستی بالغ بر ۴۵۰ هزار صنعتگر ثبت شده اما این قشر بیش از دو میلیون نفر هستند.

وی ادامه داد: این آمار برای صنعتگران غیر از حوزه فرش است و این مهم اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد زنان در حوزه صنایع دستی فعال هستند که بیشتر زنان بدسرپرست و بی سرپرست و دختران فارغ التحصیل جویای کار هستند.

وی ادامه داد: صنایع دستی در داخل و خارج از کشور با استقبال روبرو شده اما هنوز جایگاه آن در تجارت جهانی مورد رضایت نیست.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: این حوزه در سال رونق تولیدبا توجه بیشتر مسئولان روبرو شده و امید است با حمایت هاو فرهنگ سازی در حوزه صنایع دستی در دوران تحریم بهره برداری مطلوبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون جوانان فعال و خلاق در استارتاپ های تولید صنایع دستی شرکت دارند و این حوزه در اشتغال حرفی برای گفتن دارد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد معرفی شده است، گفت: امسال صادرات نمد به دلیل تحریم با مشکل مواجه شد اما امید است با همت مسئولان استان و پتانسیل موجود نمد شهرکرد جهانی شود.

مهر

برچسب ها:

صنایع دستی ،تولید ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما