صنایع جانبی فرش باید دوباره زنده شود

1398/11/16

رئیس مرکز ملی فرش ایران:
صنایع جانبی فرش باید دوباره زنده شود
رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات 48 میلیون دلار فرش خبر داد و گفت: برنامه‌ای بهتر از فروش و بازاریابی برای نجات فرش سراغ ندارم زیرا صنایع جانبی فرش باید دوباره زنده شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فرحناز رافعی، معاون وزیر صمت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۸ میلیون دلار صادرات فرش داشته‌ایم ولی همچنان بر نامناسب بودن وضع فرش اذعان دارم.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم برای فرش جهت احصاء مشکلات، نیازها، چالش‌ها و رفع موانع راه‌اندازی کرده‌ایم، افزود: این ستاد جهت رساندن فرش ایران به جایگاه اصلی خود است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران متذکر شد: برنامه‌ای بهتر از فروش و بازاریابی برای نجات فرش سراغ ندارم زیرا صنایع جانبی فرش باید دوباره زنده شود.

رافعی تصریح کرد: مشکل اصلی فرش دستباف ایرانی بازار فروش و در این بازار موضوع بازاریابی و مارکتینگ است، مرکز و دولت در این بخش فقط نقش سیاستگذاری و تسهیل‌گری دارند و برای ادامه راه بخش خصوصی و به ویژه اتحادیه باید همراه باشد.

وی ادامه داد: ما در حوزه فرش دستباف ایرانی می‌توانیم انقلاب ایجاد کنیم که این حرکت با ایجاد و ترمیم زیرساخت‌ها از تامین پشم، کرک و صنعت رنگرزی تا تامین ابریشم موردنیاز اجرا می‌شود. اما سوال این است که چقدر در حوزه صنایع جانبی فرش هزینه کردیم؟ چقدر آن را به روز کردیم؟ یا همچنین در حوزه رنگرزی و نخ‌ریسی؟ اگر به تمام امور حرفه‌ای و تخصصی نگاه کنیم و اتحاد دستگاهی و بخش خصوصی وجود داشته باشد بازار جهان را از آن خود خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت بیان داشت: فرش دستباف این چند ساله مورد بی‌مهری قرار گرفته و تکیه اقتصاد کشور بر نفت، مانع فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه فرصت‌های شغلی و صادرات شده است.

وی افزود: در حوزه ترویج هنر- صنعت فرش دستباف که تعداد زیادی شغل به آن وابسته است کار درستی انجام نشده است.

رافعی خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اصلی فرش دستباف ایران در بخش داخل، عدم زیرساخت مناسب برای ترغیب و ترویج بازار فروش و در بخش خارجی نداشتن مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی و عدم نظارت درست بر زنجیره تامین فرش است.

فارس

برچسب ها:

صنعت ،فرش ،صادرات ،فرش دستباف 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما