آغاز طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی بوشهر

1399/04/03

یک مقام مسئول در بوشهر خبر داد:
آغاز طرح نظارت بر بازار لوازم خانگی بوشهر
معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی در این استان آغاز شده‌ است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رضا جمالی به رسانه‌ها اعلام کرد: اقدامات نظارتی و بازرسی در بازار برکالاهای پر تقاضا مانند یخچال، فریزر، یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز و ماشین لباس‌شویی برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان است.

وی بیان کرد: عمده هدف این طرح حصول اطمینان از استمرار عرضه کالا با قیمت متعارف و بر مبنای فهرست قیمت موجود در نمایندگی‌های فروش و منطبق با نرخ های تایید شده مندرج در سامانه الکترونیکی ۱۲۴.ir است.

وی ادامه داد: در این زمینه با هر گونه سوءاستفاده و بازارسازی کاذب توسط سودجویان از طریق امتناع از عرضه و گرانفروشی وفق قوانین و مقررات جاری برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

جمالی با اشاره به حضور مستمر بازرسان این سازمان در بازار و برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت با حضور اداره تعزیرات حکومتی، دادستانی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط تاکیدکرد: نصب نکردن برچسب قیمت مصرف کننده روی کالا، امتناع از عرضه، گرانفروشی و غیره از جمله موارد احراز تخلف محسوب خواهد شد.

وی عنوان کرد: هرگونه تغییر قیمت تنها از طریق ثبت در سامانه ۱۲۴.ir اجرایی می‌شود و واحدهای تولیدی باید درخواست‌های مرتبط را از طریق انجمن‌های ذیربط به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منعکس کنند.

جمالی اضافه کرد: تمامی شرکت‌هایی که نسبت به افزایش قیمت بدون هماهنگی با سازمان حمایت و ثبت در سامانه ۱۲۴.ir بیش از تصمیم‌های اتخاذ شده اقدام کردند مکلف به کاهش قیمت‌های اعلامی و ارایه لیست قیمت‌های اصلاحی برای درج در سامانه هستند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از مصرف کنندگان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی بویژه فروشندگان لوازم خانگی مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان اطلاع دهند.

ایرنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،بوشهر 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما