اشتباهات رایج در نظافت آشپزخانه

1402/12/12

اشتباهات رایج در نظافت آشپزخانه
در واقع مشخصه این است که خانه من باشد یا شما، هر چقدر هم که لوازم و وسایل زیبا و شیک داشته باشد، اما تمیز نباشد، فایده ای ندارد! ما نیز با دست خود عمر مفید لوازم خانگی را کاهش می دهیم زیرا از آنها به خوبی مراقبت نمی کنیم. اما در هر خانه ای آشپزخانه یکی از فضاهای مهم است.
چون کلا از ما مراقبت میکنه و اگه کثیف بشه جیغ میکشه میگه من کثیفم! در واقع آشپزخانه یکی از پرکاربردترین قسمت های هر خانه ای است که ممکن است آسیب ببیند. بنابراین بسیاری از افراد نظافت این قسمت از خانه را مهم می دانند و نگران آن هستند، اما گاهی اشتباهی رخ می دهد که خود فرد از آن بی خبر است! چه اشتباهاتی می پرسی؟ به گفته برخی از کارشناسان، بسیاری از ما گاهی اوقات کاری انجام می دهیم که بیشتر از اینکه به آشپزخانه آسیب برساند، ضرر می کند. به عنوان مثال، در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم تا بتوانید آنها را دقیق تر درک کنید.

اولین اشتباه؛ شما بیش از حد از سفید کننده استفاده می کنید

خوب، همه ما می دانیم که استفاده از سفید کننده بدون شک برای همه چیز بسیار مفید است، از تمیز کردن لکه ها از روی سطوح و لباس ها و حتی از بین بردن کپک ها از روی پارچه ها. اما اگر بخواهیم سطوح و کابینت ها را با این مواد دقیقه به دقیقه تمیز کنیم، بدون شک با تغییر رنگ و خراب شدن آن ها مواجه خواهیم شد. بنابراین به جای این مواد تند، از مواد ملایم تر و سازگارتر مانند جوش شیرین استفاده کنید.

اشتباه دوم؛ آب سخت می تواند همه چیز را خراب کند

در واقع آب سخت به طور بی صدا وسایل و سطوح مختلف را از بین می برد که بسیار خوب عمل می کند. اگر شیرهای آشپزخانه شما رسوبات آهکی دارند، قبل از جستجوی دلیل، به نوع آبی که استفاده می کنید نگاه کنید. آب سخت می تواند رسوبات آهکی را روی قطعات و لوازم آشپزخانه ایجاد کند که بسیار بد است و می تواند به این وسایل آسیب برساند و خوردگی کند. برای از بین بردن این رسوبات می توانید از سرکه استفاده کنید. سرکه می تواند رسوبات داخل را حل کند و سطوح را براق کند.

در واقع شما می توانید از سرکه به عنوان یک ماده جرم گیر برای کتری ها استفاده کنید.

اشتباه سوم؛ وقتی تهویه هوا خراب است

دود، چربی و رطوبت آشپزخانه می تواند یک لایه چسبناک روی کابینت ها و دیوارها ایجاد کند. همچنین پتانسیل رشد کپک را افزایش می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می کنیم هود را هنگام پخت و پز روشن کنید و فیلتر را به طور دوره ای تمیز کنید. ناگفته نماند که حتماً بررسی کرده اید که هود آشپزخانه شما به درستی کار می کند.

اشتباه چهارم؛ از ماشین ظرفشویی به این صورت استفاده کنید

چیدن بیش از حد ظروف یا قرار دادن نادرست ظروف در ماشین لباسشویی نه تنها باعث شکستن ظروف می شود، بلکه باعث سفت نشستن آنها نیز می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید هر بشقاب را در جای مناسب خود قرار دهید. به این ترتیب آب و مواد شوینده کافی به ظروف می رسد و تمامی اقلام به صورت یکنواخت و بهینه شسته می شوند. در واقع نکته دیگر این است که تمیز کردن منظم ماشین ظرفشویی نیز بسیار مهم است و به حفظ کارایی و افزایش طول عمر ماشین حساب کمک می کند.

شایانیوز

برچسب ها:

ترفند خانه داری 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما