بررسی مهم ترین دلایل بوی بد یخچال

1402/12/12

بررسی مهم ترین دلایل بوی بد یخچال
همانطور که می‌دانید یخچال یکی از لوازم خانگی است که معمولا در آشپزخانه نگهداری می‌شود؛ اما در مواقعی بوی بد آن خاطر هر کسی که در آشپزخانه پا می‌گذارد را مکدر می‌کند و باعث آزار و اذیت بقیه می‌شود.
یخچال محیطی برای خنک کردن انواع مواد غذایی به حساب می‌آید که اگر بهداشت آن را رعایت نکنید پس از گذشت مدت کوتاهی شاهد بوی بد آن خواهید بود؛ بنابراین باید مدام یخچال را تمیز کنید و نکات مختلف را برای بو نگرفتن آن به کار بگیرید؛ در غیر این صورت شک نکنید که نیازمند استفاده از خدمات مربوط به تعمیرات یخچال در مشهد و … خواهید شد.

ما در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین دلایل بوی بد یخچال بپردازیم و نحوه رفع آنها را نیز بیان کنیم؛ لذا تا پایان این مطلب با ما همراه بمانید.

چرا یخچال بوی بدی می ‌دهد؟ چگونه این بو را از بین ببریم؟

از آنجایی که شما همه مواد غذایی را برای نگهداری کوتاه مدت و طولانی مدت در یخچال می‌گذارید، باید حتماً حواستان به تمیز کردن یخچال باشد تا بوی بدی نگیرد و باعث بو گرفتن سایر مواد غذایی و همچنین پخش این بو در آشپزخانه نشود.

بیشتر بخوانید» انواع یخچال فریزرها به ویژه یخچال فریزرهای تولیدی برندهای معروف از جمله جنرال الکتریک، در صورت رعایت اصول استفاده از آن ها، بوی بدی نمی گیرند، اما اگر اصول استفاده از یخچال فریزرها رعایت نشود، ایجاد بوی بد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در آن ها رخ می دهد. در صورتی که یخچال فریزر شما تولید برند جنرال الکتریک است و متوجه ایجاد بوی بدی از آن شده، اما خودتان قادر به رفع بوی بد داخل یخچال نشدید، پیشنهاد می کنیم برای رفع آن فقط به نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک در مشهد، تهران و … مراجعه کنید تا این مشکل به صورت اصولی برطرف شود.

مواردی که در ادامه می‌خوانید همگی دلایل بوی بد یخچال است که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید:

نگهداری مواد غذایی بدون درپوش

یکی از دلایل عمده بوی بد یخچال، نگهداری مواد غذایی بدون وجود درپوش است. این موضوع پس از گذشت چند سال علاوه بر ایجاد بوی بد در سراسر یخچال باعث بو گرفتن مواد غذایی دیگر نیز می‌شود.

نحوه رفع آن:

برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید پیشنهاد ما این است که هرگاه غذا یا هر ماده دیگری را می‌خواهید در یخچال بگذارید، حتماً آن را در یک ظرف درب‌دار قرار داده و درب آن را محکم ببندید و نگذارید که هوا به درون آن نفوذ کند یا بوی آن پخش شود. با این وجود دیگر شاهد بوی نامطلوب و ناخوشایند یخچال خود نخواهید بود.

خراب شدن یخچال

منظور از خرابی یخچال، خرابی بخش های مختلف یخچال نظیر خرابی برق یخچال است. لازم به ذکر است که خرابی برق یخچال، جزء ۷ دلیل روشن نشدن یخچال فریزر به شمار می رود.

یخچال محلی است که با خنک کردن محفظه درونی همه مواد غذایی را سرد نگه داشته تا از فاسد شدن جلوگیری کند؛ اما اگر یخچال خراب شود نه تنها خنک نمی‌شود بلکه محفظه درونی آن بخاطر کوچک بودن گرم شده و مواد غذایی فاسد می‌شوند همین موضوع موجب بوی بد یخچال خواهد شد.

نحوه رفع آن:

در صورت بروز هرگونه مشکل در یخچال فوراً با تعمیرکاران مطمئن تماس بگیرید تا برای تعمیر آن اقدام کنند.

عدم استفاده از یخچال در مدت زمان طولانی

یکی دیگر از دلایل بوی بد گرفتن یخچال مربوط به استفاده نکردن طولانی مدت از آن است. در واقع زمانی که شما در طول روز درب یخچال را باز و بسته می‌کنید هوای اطراف با وجود هوای یخچال جابجا شده و به نوعی تبادل هوا رخ می‌دهد و همین موضوع از ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کند؛ اما اگر به سفر بروید و پس از بازگشت درب یخچال را باز کنید، متوجه بوی بد آن خواهید شد.

نحوه رفع آن:

زمانی که در منزل هستید هر چند ساعت یک بار درب یخچال را باز کنید، حتی اگر برای نوشیدن یک لیوان آب هم شده حتماً برای چند ثانیه درب یخچال را باز نگه داشته تا تبادل هوا رخ دهد. اگر قصد سفر دارید توصیه ما این است که تمام مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال خارج کنید تا در صورت استفاده نکردن طولانی مدت فاسد نشوند و یخچال را با بوی بد همراه نسازند.

فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال

از دیگر عواملی که باعث ایجاد بوی بد یخچال می‌شود فاسد شدن مواد غذایی است. هر ماده غذایی که در دسترس دارید قطعاً زمان و تاریخ انقضایی برای مصرف دارد که اگر این زمان بگذرد قطعاً فاسد خواهد شد. فاسد شدن مواد غذایی در یخچال با ایجاد کپک و بوی بد همراه است که این بو قطعاً ناخوشایند بوده و سراسر یخچال را پر خواهد کرد.

نحوه رفع آن:

برای رفع بوی بد یخچال ناشی از فاسد شدن مواد غذایی باید توجه داشته باشید که حتماً تاریخ انقضای مواد غذایی را بدانید و هر بار آنها را چک کنید تا قبل از فاسد شدن به مصرف برسند و همچنین همه مواد غذایی فاسد شده را از یخچال خارج کرده و دور بریزید.

تمیز نکردن یخچال

مهمترین عامل بوی بد یخچال تمیز نکردن یا دیر تمیز کردن آن است. یخچال محیطی است که با مواد غذایی سروکار دارد بنابراین باید هر هفته تمیز شود. اگر در این زمینه تنبلی کنید مطمئناً با بوی بد یخچال مواجه خواهید شد؛ چرا که مواد غذایی به هنگام گذاشتن و برداشتن ممکن است قفسه‌ها بدنه یا هر قسمت از یخچال را کثیف کنند و این کثیفی با ماندگاری ایجاد بوی بد می‌کند.

نحوه رفع آن:

برای رفع این مشکل سعی کنید پس از گذشت مدت کوتاهی محیط یخچال را به طور کامل تخلیه کرده و تمیز کنید. هرگاه یکی از قفسه‌ها یا قسمتی از بدنه به واسطه مواد غذایی کثیف می‌شوند چشم پوشی نکنید و در همان لحظه با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

نتیجه‌ گیری

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، اکنون دیگر می‌دانید که مهم‌ترین دلایل بوی بد یخچال چیست و با نحوه رفع آن نیز آشنا شده‌اید. از این رو اگر شاهد بوی بد یخچال خود بودید، بلافاصله هر یک از موارد گفته شده را بررسی کنید تا متوجه دلیل قطعی و اصلی بوی بد آن شوید؛ چرا که ماندگاری بوی بد تاثیر بدی بر حال شما نیز خواهد گذاشت و مواد غذایی دیگر را آلوده می‌کند.

برچسب ها:

ترفند خانه داری 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما